Paríž leží tomuto poľskému inštalatérovi - modelovi pri nohách. |
Poľsko by malo tento rok zarobiť na turistike viac ako šesť miliárd dolárov. Podľa poľského turistického inštitútu je to o 10 percent viac ako v minulom roku. "Sme presvedčení, že tomu pomohla naša kampaň s inštalatérom, ktorú sme naštartovali v lete vo Francúzsku," hovorí Kamilla ¸uczyska-Wilczeková z Poľskej turistickej organizácie.
Dnes už svetoznámy plagát sa prvýkrát objavil v polovici júna vo Francúzsku. Najskôr na internete, neskôr aj na bilbordoch. Bola to fotografia príťažlivého poľského inštalatéra, ktorý pozýval Francúzov na výlet do Poľska. "Zostávam v Poľsku, navštívte našu krajinu," znel nápis na plagáte.
Poliaci tak s nadhľadom zareagovali na kampaň odporcov európskej ústavy. Tí Francúzov strašili poľským inštalatérom, ktorý príde do ich krajiny a zoberie im prácu.
"Odvtedy nám začali zvoniť telefóny a vzrástol počet cudzincov, ktorí chceli navštíviť Poľsko," hovorí ¸uczyska-Wilczeková.
Poľský inštalatér nezaujal len Francúzov. Písali o ňom noviny ako New York Times, Financial Times, Libération, ale aj médiá v Indii, Bahrajne a Kolumbii. "Bola to najlepšia kampaň, za ktorú sme nemuseli platiť," pochvaľuje si ¸uczyska-Wilczeková.
Keď neskôr v Paríži usporiadali tlačovku, na ktorú prišiel aj muž z plagátu, prišli podľa nej davy novinárov. "Bolo tam jedenásť televíznych štábov a na letisku zástupy nadšených obdivovateliek." Všetky chceli vidieť 21-ročného modela Piotra Adamského.
Poľská turistická organizácia pripravila aj druhý plagát - tentoraz so zdravotnou sestrou. "Vymysleli sme to hlavne na podporu záujmu o zdravotné a kúpeľné pobyty v Poľsku," vysvetľuje ¸uczyska-Wilczeková. Taký ohlas ako inštalatér už nemala.
PRE SME - MA¸GORZATA WOJCIESZYˇSKA,
Varšava - Bratislava