DÜSSELDORF – Volkswagen, najväčší európsky automobilový koncern, dosiahol vlani podľa predbežných výsledkov zisk 4,51 miliardy eur, čo je o 700 miliónov eur viac ako predvlani.
Avšak časy, ktoré čakajú na VW, budú ťažšie. Analytici spochybňujú absorpčné schopnosti automobilových trhov v západnej Európe, USA a Južnej Amerike. K tomu treba pripočítať, že modely Golf a Passat začínajú byť trochu zastarané. Nástupca Golfu príde na trh až na budúci rok. Zvyšuje sa aj tlak zosilnených automobiliek na trhu, napríklad Fiatu, Renaultu a Peugeota, a to tak v kvalite, ako aj v zlepšení dizajnu. Práve preto v počte zaevidovaných áut do prevádzky v januári ustúpil VW z prvej priečky na druhé miesto.
Prognózy uvádzajú, že v 2. polroku 2002 sa situácia na svetovom automobilovom trhu zlepší. Z toho by mohol ťažiť VW, ktorý má vo svojom výrobnom programe 75 percent sortimentu osobných motorových vozidiel.
Nový šéf koncernu Bernd Pischetsrieder, ktorý nastúpi v apríli, sa rozhodol začať svoje pôsobenie v tejto funkcii reštrukturalizáciou priemyselného impéria. Rozdeľuje závody do dvoch skupín. Jedna bude vyrábať športové automobily a druhá „konzervatívne“ modely. Toto rozdelenie je nevyhnutné, aby sa zabránilo vnútrokoncernovému kanibalizmu. Prejavoval sa tým, že jednotlivé dcérske automobilky VW vyrábali podobné modely a potom si nimi konkurovali na tých istých trhoch. (tasr)