BRATISLAVA – Televízia JOJ už spustila mohutnú reklamnú kampaň, ohlasujúcu začiatok jej vysielania, ten je však odrazu ohrozený. Najvyšší súd pozastavil rozhodnutie licenčnej rady o pridelení žilinskej frekvencie. Tá tvorí až 30 percent pokrytia JOJ a bez nej by spustenie novej televízie strácalo zmysel.
Podnet na súd podala TV Markíza, ktorá pôvodne žiadala o tú istú frekvenciu. Súdu zdôvodňovala svoje podanie tým, že Markíza môže utrpieť škodu od 40 do 60 miliónov korún, v prípade, že JOJ TV bude vysielať na frekvencii, ktorú používa neoprávnene, resp. ak v procese získavania licencie došlo k procesným pochybeniam.
Vladimír Železný, ktorý stojí v pozadí JOJ, je postupom Markízy aj rozhodnutím súdu šokovaný. Vníma to „ako prejav veľmi nezdravého podnikateľského prostredia v médiách na Slovensku“.
Spolumajiteľ televízie Markíza Pavol Rusko argumentuje, že na súd sa obrátili preto, lebo tak chceli americkí spolumajitelia zo CME. „Za nimi treba ísť, oni veľmi pozorne strážia aktivity pána Železného, a pretože s ním majú negatívnu skúsenosť, na každý krok, ktorý je v rozpore so zákonom, sa ihneď snažia upozorniť. Tak to bolo aj tu.“
Jiří Šmejc, predseda predstavenstva Českej produkční 2000, ktorá celý projekt financuje, hovorí o investíciách „100 miliónov českých korún, celkové záväzky v súvislosti s projektom JOJ TV sú 350 miliónov Kč“.
Predseda licenčnej rady Peter Kováč si myslí, že rozhodnutie súdu je zlým signálom pre zahraničných investorov, ale bude ho rešpektovať. Čuduje sa aj nezvyčajne rýchlemu rozhodnutiu: „Prišlo za tri dni, čo nebýva zvykom.“
Eva Babiaková, ktorá predsedala senátu Najvyššieho súdu, odmieta akékoľvek obvinenia z ovplyvňovania alebo tlaku. „Osobne nepoznám nikoho z účastníkov konania,“ povedala. Okrem toho, ide len o predbežné rozhodnutie, hovorí.
MIRKA HOROBOVÁ