Českí obchodníci zabojovali o dôveru

PRAHA - Obchodné reťazce sa snažia po problémoch s kontrolami získať pomocou inzerátov v tlači späť dôveru zákazníkov. Inšpektori nedávno v predajniach odhalili veľké nedostatky v kvalite ponúkaných potravín, hygiene či nesprávne účtovanie predaného ...

PRAHA - Obchodné reťazce sa snažia po problémoch s kontrolami získať pomocou inzerátov v tlači späť dôveru zákazníkov. Inšpektori nedávno v predajniach odhalili veľké nedostatky v kvalite ponúkaných potravín, hygiene či nesprávne účtovanie predaného tovaru. Inzerátové kampane zamerané na kvalitu predávaných potravín si v celoštátnych denníkoch zaplatili napríklad firmy Ahold Czech Republic a Tesco Stores ČR. Ahold navyše vyhlásil v predajniach Albert a Hypernova netradičnú akciu - zákazníkom za upozornenie na predaj po lehotách splatnosti či nesprávne účtovanie sľúbil 50-korunovú zľavu na nákup.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť Ahold platí veľké novinové inzeráty, v ktorých spotrebiteľov ubezpečuje o kvalite ponúkaných potravín, už od začiatku októbra, keď boli uverejnené prvé nelichotivé výsledky kontrol Štátnej pôdohospodárskej a potravinárskej inšpekcie. Sumu investovanú do inzertnej kampane v celoštátnych denníkoch vedenie Aholdu drží v tajnosti. "Tieto informácie nekomentujeme. Je to však niečo navyše nad rámec našich štandardných inzertných aktivít," povedal Libor Kytýr z Ahold Central Europe.

Inzeráty informujúce o systéme kontroly kvality predávaných mäsových výrobkov si v októbri v novinách zaplatila aj spoločnosť Tesco Stores ČR. "Kampaň sme začali robiť, aby sme zákazníkom oznámili, ako je pre nás kvalita ponúkaného čerstvého mäsa dôležitá. Chceme zákazníkov informovať, že vďaka prepracovanému systému kontroly kvality nájdu v obchodoch Tesco vždy len kvalitné a čerstvé mäso," povedala hovorkyňa Tesca Jana Matoušková. Ani ona nechcela uverejniť sumu vynaloženú na tieto inzeráty. Obchodníci, ktorí sa po kontrolnej akcii rozhodli pre inzerátovú ofenzívu, tvrdia, že uverejnené výsledky kontrol predaj mäsa neznížili. "Dôvera zákazníkov mohla byť ohrozená, ale na predajoch sa to zatiaľ neprejavilo," uviedol Kytýr.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Ivany Pickovej zo Združenia na obranu spotrebiteľov sú inzeráty obchodných reťazcov či odmeny pre nálezcov po záručných lehotách potravín len malým krokom správnym smerom. "Sme presvedčení, že nešlo (pri predaji po záručných lehotách potravín) o zlyhanie jednotlivcov, ale o systémovú chybu. Obchodníci by preto mali radšej investovať do zlepšenia svojich kontrolných mechanizmov a hlavne do personálu, ktorý by mal mať väčšiu osobnú zodpovednosť za kvalitu ponúkaného tovaru," povedala.

(čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 628
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 379
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 724
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 209
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 387
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 783
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 915
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 326
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu