Tvrdí to jej bývalý zamestnanec Otokar Drengubiak, ktorý je exmanželom súčasnej majiteľky firmy Janky Drengubiakovej. Podľa neho v skutočnosti zákazky zabezpečuje Drengubiakovej syn Robert, ktorý pracuje ako dôstojník v armáde.
Robert Drengubiak bol donedávna náčelníkom pre stavebné a ubytovacie služby v Trenčíne, momentálne pracuje na tej istej pozícii v Martine, kde sa zaoberá verejným obstarávaním pri zabezpečovaní nábytku pre armádu. Prepojenie s firmou svojej matky však poprel. Riaditeľ komunikačného odboru ministerstva obrany Maroš Kemény povedal, že Roberta Drengubiaka nepozná a nevie, o čom je reč.
Niektoré z 13 firiem, ktoré ministerstvo zo súťaže vylúčilo, tvrdia, že ich ponuka bola aj o niekoľko miliónov korún lepšia. Podľa Iny Trtíkovej-Štubňovej, majiteľky inej trenčianskej firmy, ktorá sa takisto o zákazku uchádzala, bola cena víťaznej ponuky značne nadhodnotená. Jej firma INA ministerstvu ponúkala dodanie predmetov za niečo vyše štyri milióny korún. O firme pani Drengubiakovej nikdy nepočula, hoci "v tejto brandži robím už 16 rokov".
Podľa manažérky firmy SnowBallCommunications Lenky Michalčíkovej bola ich firma zo súťaže vylúčená nekorektne.
Výberová komisia spoločnosť vylúčila, pretože v ponuke neuviedli, že podložka pod myš bude v tvare loga. Firma sa odvolala, keďže ministerstvu predložili čestné vyhlásenie, v ktorom sa zaviazali dodať všetky predmety tak, ako ministerstvo požadovalo. "Bolo to vyslovene o tom, že hľadali nejaký dôvod prečo nás vylúčiť," myslí si Lenka Michalčíková.
Jedna z firiem, ktoré ministerstvo vylúčilo, tvrdí, že dôvodom bola rozdielna farba labela.
Podľa slov predstaviteľky ďalšej zo súťažiacich firiem, ktorá nechce byť menovaná, od ministerstva obrany ako obstarávateľa dokonca nedostali ani oznámenie o výsledku verejnej súťaže. Zákon o verejnom obstarávaní pritom hovorí, že "obstarávateľ je povinný po vyhodnotení ponúk bezodkladne poslať všetkým uchádzačom oznámenie o výsledku vyhodnotenia ponúk".
Kemény tvrdí, že zo súťaže boli vyradené firmy, ktoré síce dali nižšiu cenovú ponuku, ale za cenu nižšej kvality výrobkov.
"My sme presne špecifikovali typ výrobku aj jeho kvalitu, ak nám niekto ponúkol rovnaký typ, ale nižšej kvality, vylúčili sme ho," povedal Kemény.
MICHAL PIŠKO, iš