Výzvy Slovenského rozhlasu na úhradu nedoplatkov za koncesionárske poplatky neobsahujú údaj o čase, kedy vznikol. Združenie spotrebiteľov hovorí, že občan musí vedieť, čo má platiť. "Výzva na zaplatenie, alebo iný doklad smerujúci k pohľadávke musí obsahovať presne vyšpecifikovaný predmet plnenia. V tomto prípade nielen, že ide o koncesionársky poplatok určený podľa zákona, ale aj jeho presnú výšku a obdobie, za ktoré mal byt zaplatený," hovorí šéf združenia Miroslav Tulák.
Informácie o nedoplatku možno získať telefonicky, prostredníctvom internetu, písomne, Bratislavčania môžu osobne navštíviť infocentrum v budove rozhlasu. Dve telefonické linky sú však permanentne obsadené a internet na Slovensku ešte nemá ani polovica obyvateľstva. Firma BSP to za diskrimináciu nepovažuje.
Výzvu na zaplatenie nedoplatku dostal aj náš čitateľ. Zistil, že 180 korún má zaplatiť za rok 2000, tvrdí však, že 13. 12. 2000 zaplatil 360 korún - naraz za celý rok. Keď chcel nedoplatok reklamovať na telefónnych číslach, ktoré boli priložené k výzve, buď sa nedovolal, alebo sa mu ozval odkazovač. Spôsob a formuláciu výzvy na zaplatenie "údajného" nedoplatku považuje za neadekvátnu, výhražnú a odporujúcu zásadám dobrých medziľudských vzťahov.
Ako a kde sa dá informovať o nedoplatku
- telefonicky 02/57 20 34 16, 02/57 28 68 80
- mailom na adrese: dlhsro@bsplp.sk
- na webovej stránke www.bsplp.sk/dlhsro/
- písomne na adrese BSP Lawyer Parners a.s., Prepoštská 8, 811 01 Bratislava
- osobne v informačnom centre v budove Slovenského rozhlasu, Mýtna 1, Bratislava