Ministerstvo obrany si objednalo hračky u živnostníčky z Trenčína

TRENČÍN - Ministerstvo obrany si objednalo hračky, farebné ceruzky, balóny, lopty, lietajúce taniere, jojo, tetovačky či cukríky takmer za 5,6 milióna korún.

Živnostníčka Janka Drengubiaková vyhrala súťaž za milióny s ponukou o 1500 korún nižšou. FOTO - TASR


Propagačné predmety chce ministerstvo využiť pri nábore do profesionálnej armády. Tá je už dnes na 92 percent sprofesionalizovaná.

Do súťaže sa pôvodne prihlásilo 15 uchádzačov, 13 z nich však bolo vyradených pre nesplnenie podmienok súťaže. Denník SME sa zaujímal, aké konkrétne podmienky firmy nesplnili, riaditeľ komunikačného odboru ministerstva obrany Maroš Kemény povedal, že "pretože nesplnili základné obligatórne podmienky".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jediným kritériom súťaže bola najnižšia cena, napriek tomu ministerstvo do podkladov napísa-

SkryťVypnúť reklamu

lo, že chce predmety v objeme

5 590 000 korún.

Kemény hovorí, že zákazku ministerstvo pridelilo subjektu, ktorý ponúkol cenovo najvýhodnejšiu ponuku. Zákazku získala živnostníčka Janka Drengubiaková z Trenčína, ktorá ponúkla predmety za

5 588 240 korún, čo predstavuje len o 1479 korún nižšiu sumu, akú ponúkol druhý nevyradený záujemca. Minister obrany Juraj Liška pochádza z Trenčína, pred nástupom do funkcie tam bol primátorom.

Drengubiaková, ktorej firma sídli v rodinnom dome v trenčianskej milionárskej štvrti Nad teheľňou, poprela, že by sa poznala s ministrom obrany Jurajom Liškom, ktorý pôsobil ako trenčiansky primátor. Hovorí, že zákazku získala, "lebo moja ponuka im asi najviac vyhovovala". Dodala, že "predmety objednám a ministerstvu dodám včas".

SkryťVypnúť reklamu

Propagačné predmety sa podľa Keményho používajú pri regrutácii do armády. "Oslovovanie mladých ľudí sa začína už na druhom stupni základných škôl, kde ide predovšetkým o budovanie imidžu a povedomia o armáde," povedal.

MICHAL PIŠKO

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 584
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 115
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 336
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 917
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu