BRATISLAVA - Počas budúceho roku plánuje kúpu osobného auta každý ôsmy obyvateľ Slovenska, teda 12,6 percenta populácie. O kúpe auta zatiaľ vôbec neuvažuje 86,3 percenta z opýtaných a len necelé jedno percento sa nevie rozhodnúť. Vyplýva to z výsledkov štúdie TNS Car Tracking, ktorú vypracovala spoločnosť TNS SK od augusta do septembra tohto roka na reprezentatívnej vzorke 1 049 respondentov.
Podľa prieskumu uvažujú o kúpe auta najmä ľudia vo veku od 18 do 29 rokov, respondenti so stredoškolským vzdelaním s maturitou a obyvatelia Trenčianskeho, Bratislavského a Trnavského kraja. Naopak, kúpiť auto neplánujú ľudia starší ako 50 rokov.
Z respondentov, ktorí si plánujú kúpiť osobný automobil, takmer 70 % uvažuje o značke Škoda. S odstupom nasleduje značka Volkswagen, ktorú uviedol každý piaty, a Peugeot, o ktorom uvažuje 16 % respondentov, ktorí si plánujú kúpiť auto. Ďalšími značkami sú Renault s 7,6 %, Opel s 6,1 % a Fiat, o ktorý prejavilo potenciálny záujem 5,3 percenta. (sita)