Bývalých novinárov využívajú PR agentúry pre klientov

Ladislav Setnický z Úradu vlády si svoju propagáciu objednal v agentúre Winston and Partners. Soňa Bulová z agentúry potom telefonovala TA 3, či by s ním neurobili rozhovor.

Bulová je bývalá redaktorka Televízie Markíza. Často oslovuje svojich bývalých kolegov novinárov a ponúka im rozhovory alebo články významných ľudí, napríklad podnikateľov.

V PR agentúrach robia väčšinou bývalí novinári. O to ľahšie sa im presviedča bývalých kolegov.

Niektorí novinári občas PR agentúre vyhovejú a oslovia človeka, ktorého im ponúka, ale urobia to zadarmo. Sú však aj takí, ktorí za to berú peniaze.

Profesionálny novinár by ponuky od PR agentúr nemal prijímať, najmä ak ide o reklamu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Do redakcie SME denne telefonujú ľudia z PR agentúr. Väčšinou ide o pozvania na tlačovú konferenciu, prípadne potvrdenie účasti na nejakej akcii svojho klienta, ako sú veľtrhy, predstavenie nových produktov.

Priame ponuky na rozhovor s klientom PR agentúry bývajú skôr zriedkavé. Naposledy napríklad redakciu SME kontaktoval pracovník PR Karol Wolf (tiež bývalý novinár) s ponukou rozhovoru so šéfom VÚB. Jediným dôvodom ponuky bolo, že šéf VÚB je práve teraz k dispozícii.

Raz za čas sa ozve PR agentúra, ako napríklad agentúra Sone Bulovej, aby do novín dostala nejakú tému, prípadne aby do existujúcej témy vniesla nový pohľad. Kým v predchádzajúcich prípadoch je reakcia redakcie odmietavá, pri týchto špeciálnych kontaktoch treba veľmi citlivo zvažovať odpoveď.

SkryťVypnúť reklamu

Niekedy sa stane aj to, že PR agentúry oslovia novinárov v mene svojho klienta, ktorý sa dostal do "nepriaznivej" mediálnej situácie. Príkladom môže byť Soňa Bulová, ktorá sa pred časom starala o imidž Ladislava Vaškoviča. Ten sa dostal do podozrenia v súvislosti s prevodmi aktív v štátom ozdravovanej banke VÚB.

Meno Ladislava Setnického zo sekcie pre európske záležitosti na Úrade vlády, ktorý si objednal v PR agentúre reklamu, sa objavilo v denníku SME 30. júna. Redaktor v téme o regionálnych rozdieloch na Slovensku viackrát citoval Setnického v súvislosti s eurofondmi. Redakcia SME začala preverovať, či išlo o ponuku PR agentúry. V takom prípade vyvodí dôsledky. (mož)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 580
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 298
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 711
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 107
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 331
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 920
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 403
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu