Bulová je bývalá redaktorka Televízie Markíza. Často oslovuje svojich bývalých kolegov novinárov a ponúka im rozhovory alebo články významných ľudí, napríklad podnikateľov.
V PR agentúrach robia väčšinou bývalí novinári. O to ľahšie sa im presviedča bývalých kolegov.
Niektorí novinári občas PR agentúre vyhovejú a oslovia človeka, ktorého im ponúka, ale urobia to zadarmo. Sú však aj takí, ktorí za to berú peniaze.
Profesionálny novinár by ponuky od PR agentúr nemal prijímať, najmä ak ide o reklamu.
Do redakcie SME denne telefonujú ľudia z PR agentúr. Väčšinou ide o pozvania na tlačovú konferenciu, prípadne potvrdenie účasti na nejakej akcii svojho klienta, ako sú veľtrhy, predstavenie nových produktov.
Priame ponuky na rozhovor s klientom PR agentúry bývajú skôr zriedkavé. Naposledy napríklad redakciu SME kontaktoval pracovník PR Karol Wolf (tiež bývalý novinár) s ponukou rozhovoru so šéfom VÚB. Jediným dôvodom ponuky bolo, že šéf VÚB je práve teraz k dispozícii.
Raz za čas sa ozve PR agentúra, ako napríklad agentúra Sone Bulovej, aby do novín dostala nejakú tému, prípadne aby do existujúcej témy vniesla nový pohľad. Kým v predchádzajúcich prípadoch je reakcia redakcie odmietavá, pri týchto špeciálnych kontaktoch treba veľmi citlivo zvažovať odpoveď.
Niekedy sa stane aj to, že PR agentúry oslovia novinárov v mene svojho klienta, ktorý sa dostal do "nepriaznivej" mediálnej situácie. Príkladom môže byť Soňa Bulová, ktorá sa pred časom starala o imidž Ladislava Vaškoviča. Ten sa dostal do podozrenia v súvislosti s prevodmi aktív v štátom ozdravovanej banke VÚB.
Meno Ladislava Setnického zo sekcie pre európske záležitosti na Úrade vlády, ktorý si objednal v PR agentúre reklamu, sa objavilo v denníku SME 30. júna. Redaktor v téme o regionálnych rozdieloch na Slovensku viackrát citoval Setnického v súvislosti s eurofondmi. Redakcia SME začala preverovať, či išlo o ponuku PR agentúry. V takom prípade vyvodí dôsledky. (mož)