Podpredseda vlády Pál Csáky, pod ktorého Setnický patrí, chce po návrate zo zahraničia nariadiť kontrolu v jeho sekcii. Csáky podľa jeho hovorcu Martina Urmaniča projekt Setnického neschválil. Ten ho napriek tomu realizoval. Urmanič nevylúčil, že po kontrole Csáky Setnického odvolá.
Bielik si podľa dokumentu, ktorý má SME k dispozícii, objednal v apríli 2000 v spoločnosti B+Business Centre "reklamný článok tematicky zameraný na život starších ľudí v Mestskej časti Bratislava-Rača". V objednávke sa ďalej píše, že článok "po dohode s Ing. Vierou Záreckou bude mať podobu rozhovoru so starostom mestskej časti".
Cena bola 40-tisíc korún. Zárecká je podpísaná pod rozhovorom, ktorý potom vyšiel v mesačníku Senior. Bielik rozpráva, ako sa dokáže vcítiť do problémov starších občanov a vymenúva, čo všetko pre nich mestská časť robí.
Bielik včera na otázky SME, ktoré si nechal poslať e-mailom, neodpovedal.
Podľa Zuzany Wienk z Aliancie fair-play je článok v Seniorovi skrytou reklamou, za čo je zodpovedná redakcia. Verejné inštitúcie by však podľa nej nemali prezentovať svoje výsledky cez reklamu. "Ak to aj urobia, mali by to urobiť transparentne a férovo a už vôbec by sa reklama za verejné prostriedky nemala realizovať cez osobu starostu." Vzniká totiž podľa nej riziko jej využitia na osobné ciele.
Mesačník Senior od roku 1998 do roku 2001 podľa záznamov Ministerstva kultúry vydávala Sociálna poisťovňa. Jej hovorkyňa Vladimíra Pôbišová povedala, že podobu časopisu zabezpečovala na základe zmluvy firma B+Business centre. Firmu vraj vybrali vo verejnom obstarávaní.
Sociálna poisťovňa firme na výrobu mesačníka prispievala zo správneho fondu a každoročne vraj príspevok znižovala s tým, že to nakoniec malo prejsť úplne na B+Business centre. Rozhovor so starostom vraj zrealizovala firma, nie Sociálna poisťovňa. Keďže sa obsah týkal dôchodcov, nemali dôvod zasahovať do jeho zverejnenia, povedala Pôbišová.
Autor: mož