Predaj nákladných železníc sa oneskorí

BRATISLAVA - Privatizácia nákladnej dopravy po železnici sa s najväčšou pravdepodobnosťou oneskorí až na začiatok budúceho roka. Pôvodne mali záujemcovia o Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia predkladať finálne ponuky už v septembri, teraz však musia ..

Ziskovú nákladnú dopravu chce štát predať. Privatizáciu však predĺžia chýbajúce pravidlá tvorby cien. ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR


BRATISLAVA - Privatizácia nákladnej dopravy po železnici sa s najväčšou pravdepodobnosťou oneskorí až na začiatok budúceho roka. Pôvodne mali záujemcovia o Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia predkladať finálne ponuky už v septembri, teraz však musia čakať. Na jar budúceho roka sa presunie aj rozhodnutie o víťazovi tendra, ktoré bolo naplánované na koniec tohto roka. Dôvodom meškania je chýbajúca regulácie cien za použitie železničnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Regulačný úrad vznikne 1. novembra tohto roka a predpokladáme, že regulačný výnos podpíšeme v decembri," povedal Vladimír Drozda, vedúci úradu ministerstva dopravy. Ministerstvo spolu s privatizačným poradcom až potom vyzve potenciálnych investorov na predkladanie záväzných ponúk.

SkryťVypnúť reklamu

Drozda hovorí, že pri chýbajúcej regulácii by bola privatizácia menej výhodná. "Pri chýbajúcej platnej regulácii by mohli potenciálni investori riziko jej neexistencie premietnuť do ceny. Ponúkli by tak nižšie ceny, ako sa očakáva," zdôraznil Drozda.

Rezort dopravy pritom očakáva, že z predaja nákladnej dopravy získa 15 až 20 miliárd korún, ktoré by sa mali na oddlžovanie Železníc Slovenskej republiky.

Predbežný záujem o Cargo prejavilo už v lete 15 spoločností. Privatizačný poradca, ktorým je

CA IB Financial Advisors vybral spomedzi nich ôsmich, ktorí sa dostanú do finále. Medzi pôvodnými záujemcami boli rakúske, maďarské, nemecké, britské i americké železničné spoločnosti.

Ministerstvo dopravy odôvodňuje privatizáciu snahou nájsť strategického investora, ktorý bude firmu riadiť efektívnejšie ako štát. Naopak, politická opozícia tvrdí, že štát by sa nemal zbavovať lukratívnej nákladnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Cargo disponuje majetkom za takmer 13 miliárd korún a zamestnáva vyše 12-tisíc ľudí. V prvom polroku tohto roka firma utŕžila deväť miliárd korún a vytvorila zisk 208 miliónov korún. (sita, r)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 336
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 894
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 689
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 183
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 628
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 386
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 717
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 595
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu