» Strategický plán odporúča ministrom na „letných akciách po celej krajine“ vysvetľovať ľuďom, že reformy sa budú dolaďovať. Premiér Mikuláš Dzurinda naozaj počas „modrého leta“ vysvetľoval reformy. » Plán politikom odporúča, aby pri každom vystúpení opakovali, že reformy znamenajú príchod investorov, viac pracovných miest a že sa nesmú zvrátiť. Premiér Dzurinda médiám na otázky týkajúce sa napríklad dlhu SDKÚ pravidelne odpovedal, že ľudí zaujímajú hlavne reformy a nie to, čo zaujíma novinárov. V júli 2005 Dzurinda povedal: „... SDKÚ iniciovala myšlienku doladenia reforiem tak, aby lepšie sadli do praxe. Tak, aby ľudia viac cítili ich pravý zmysel. A tou je to, aby bolo na Slovensku viac práce, aby bolo viac dobre platenej práce.“
» Plán politikom odporúča, aby sa namiesto rozhovorov s novinármi ocitali v záberoch médií, ako sa rozprávajú s obyčajnými ľuďmi. Mali by sa pýtať obyčajného človeka: Ako sa vám žije, čo potrebujete? » Toto odporúčanie plnili hlavne ministri za SDKÚ, ktorí v lete často vyrážali na výjazdy medzi ľudí. » Akcie s účasťou ministra zdravotníctva by sa mali odohrávať v nemocniciach či na dispečingoch rýchlej lekárskej pomoci. » O nových pracovných miestach treba hovoriť najmä ako o budúcnosti. „Verejnosť faktom o tvorbe pracovných miest uverí až dlho potom, ako tieto miesta skutočne vzniknú.“ Výrok o pracovných miestach treba stále opakovať.
» Plán vychádza aj z prieskumov. Z nich vyplýva, že ak budú vládni politici obviňovať opozíciu, že chce reformy zvrátiť, nie je to veľmi dôveryhodné. Ľudia totiž neveria tomu, že opozícia reformy zastaví, skôr si myslia, že ich vylepší. Ešte v máji 2004 premiér hovoril: „Ak Robert Fico vyhlasuje, že po jeho nástupe k moci zruší viaceré reformy, sľubuje návrat k prekonan ým problémom. Fico je najväčšou hrozbou pre dnešné Slovensko najmä pre svoj bezbrehý populizmus, nezodpovednosť, agresivitu a cynizmus.“ » V októbri 2005 už zrejme pod vplyvom odporúčaní expertov povedal Ivan Mikloš toto: „Považujem Smer za hrozbu preto, lebo si myslím, že ide o marketingovú stranu, ktorá nie je založená na programe, hodnotách a princípoch. Preto sa s ňou spája riziko. ... Viac ako okamžitého rušenia reforiem sa však bojím ich postupnej erózie. Platí to napríklad o daňovej reforme. Nebojím sa, že by niekto prišiel a len tak ju zrušil...“ » Politici by mali pripomínať úspech Kia a Peugeot, ale opatrne. „Vyhnúť sa preháňaniu. Používať tón, v ktorom zaznieva menej samochvály a väčšia nespokojnosť.“ „Vláda musí len uznať, že treba robiť viac – ako v prípade domu, ktorého hrubá stavba je hotová, ale ktorý teraz treba dokončiť, aby sa v ňom dobre bývalo.“ » Mikuláš Dzurinda, júl 2005: „Preto začíname čosi, čo by som nazval kolaudáciou nášho nového slovenského domu. Chceme ľudí počúvať.... Predpokladám, že v septembri vystúpim na náležitom fóre, aby som oznámil, aké opatrenia chceme v záverečnom roku súčasného volebného obdobia prijať, aby sme tie reformy doladili, doštelovali.“
» Vláda musí hovoriť, že chce pomôcť hlavne „priemernému ťažko pracujúcemu občanovi, ktorý sa snaží zabezpečiť si živobytie a dôstojný život“. » Mikuláš Dzurinda, júl 2005: „A keď treba, aj niektoré chyby zistené opravili tak, aby to vyzeralo dobre nielen na papieri v makroekonomických ukazovateľoch, ale aby to stále viac pociť ovali ľudia. Lebo kvôli ľuďom sme tie reformy robili a robíme.“
» Ministrom odporúča prejavy na letných festivaloch. Minister obrany Juraj Liška vystúpil toto leto na festivale Pohoda – oznámil koniec povinnej vojenčiny.
» Strategický plán ministrov varuje, že robia nudné tlačové besedy a že novinári ich využívajú na to, že kladú otázky nie k reformám, ale k politickým sporom. „Ministri by mohli urobiť pokus, že urobia vyhlásenie a nebudú odpovedať na otázky. Je samozrejmé, že novinári budú proti tomuto prístupu namietať a že ho nemožno použiť pri každom tlačovom podujatí.“ » Minister Rusko na tlačovej besede vo svojom rezorte niekoľkokrát zopakoval, že nebude odpovedať na iné otázky, lebo nie sú témou besedy.