Elektronický imidž nie je nanič

Mimoriadna ponuka, super výhodné ceny, všetko čerstvé, výpredaj storočia. To sú všetko viac či menej obohrané pesničky, ktorými nás každý deň kŕmia nielen reťazce

Mimoriadna ponuka, super výhodné ceny, všetko čerstvé, výpredaj storočia. To sú všetko viac či menej obohrané pesničky, ktorými nás každý deň kŕmia nielen reťazce super- či hypermarketov. Pretekajúce bytové poštové schránky pod nánosmi letákov však nie sú jediným priestorom, cez ktorý sa obchodné spoločnosti prezentujú. Svoju nemalú úlohu zohráva aj internet.

Prevládajú farby, pútače a reklamné slogany

Podobne ako pri papierových letákoch, aj dobre graficky zvládnutá internetová stránka môže byť pre obchody základným stavebným kameňom úspechu. Ním je nesporne bezpod-mienečné pritiahnutie zákazníka do prevádzky. Veď asi len malá hŕstka ľudí by odolala a v takom veľkom obchode nič nekúpila.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tomu sú prispôsobené internetové stránky super- či hypermarketov. Každá sa síce odlišuje, zohľadňuje charakteristické znaky a logo spoločnosti, no inak sú podobné ako vajce vajcu - nešetria farbou, obrázkami, reklamnými sloganmi i pútačmi s veľkými písmenami. Nimi hneď na úvodnej stránke upozorňujú (podľa ich tvrdenia) na výhodné ponuky.

S propagáciou výrobkov a cien sa už obchody popasovali po svojom. Na vypichnutie užšej skupiny produktov stavajú okrem iných Billa (www.billa.sk ), Kaufland (www.kaufland-online.sk ), Lidl (www.lidl.sk ). Naopak Carrefour (www.carrefour.sk) ponúka i listovanie v katalógoch podľa kategórie výrobkov. Zvýrazniť sa dajú novinky v ponuke.

Povšimnutiahodnú opornú barličku zase nájdeme na stránke Hypernovy (www.hypernova.sk ) - Môj nákupný zoznam. Do zoznamu si počas listovania ponúk zachytávame tovarové položky, ktoré nás zaujali. Neskôr sa k nim môžeme vrátiť a trebárs naplánovať si nákup. Zoznam sa dá vytlačiť na tlačiarni alebo poslať elektronickou poštou do našej schránky. Hypernova nás zaujala i sprievodcami po nákupoch, kuchárkou či článkami o zdraví.

SkryťVypnúť reklamu

Ak sme náhodou nezachytili alebo nedostali aktuálny leták ani vtedy si nemusíme zúfať. Väčšina predajných sietí podáva pomocnú ruku a ponuku v elektronickej podobne si môžeme buď priamo stiahnuť (spravidla vo formáte PDF, vyžadovaný je Acrobat Reader http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html) alebo prehliadnuť na webe.

Nájdime si zamestnanie

Pokiaľ vás obchod oslovil natoľko, že by ste si vedeli predstaviť v ňom i svoj budúci trvalý pracovný pomer alebo brigádu, môžete opäť vyskúšať ponuku z domovských internetových

stránok. Snáď nie je ani jedna z nich, na ktorej by obchodný reťazec neponúkal aktuálne voľné pracovné miesta. Spravidla sa dozviete i bližšie požiadavky na pracovníka. Obvykle nájdete ponuky voľných pracovných miest v samostatnej sekcii Kariéra/Pracovné miesta (napríklad Kaufland) alebo pri informáciách o spoločnosti (Hypernova či Billa).

SkryťVypnúť reklamu

Spokojní odídu i tí návštevníci, ktorí hľadajú čriepky z histórie a súčasnosti firiem, aktuálny zoznam prevádzok, kontakty alebo informácie pre verných zákazníkov. Na stránkach ďalej nájdeme prístup k rôznym doplnkovým službám, ako sú napríklad elektronické zberne digitálnych fotografií.

Spoločným sprievodným znakom stránok super- či hypermarketov so zameraním predovšetkým na potravinový sortiment je, že neponúkajú elektronický predaj. Len katalógy k nahliadnutiu alebo stiahnutiu. Na nákup cez internet (ako podporu predaja v bežných obchodoch so zľavou) sa zameriavajú skôr iné firmy, napríklad celoslovenská sieť predajní elektrospotrebičov NAY. Na domovskej stránke www.nay.sk  sa presne dozviete, či je daný tovar dostupný i vo vami vybranej (najbližšej) predajni.

SkryťVypnúť reklamu

Spôsob ako ušetriť

Chodenie po prezentáciách jednotlivých obchodných reťazcov má svoje čaro, no svoje čaro môže mať i ušetrený čas alebo dokonca financie, ak sa rozhodnete pre správny obchod. V tomto smere by vám mali pomôcť služby ponúkajúce prehľady ponúk vybraných obchodných domov. Na slovenskom internete podobné monitorovacie služby reprezentuje napríklad www.zlacnene.sk  alebo www.konzum.sk . Nechýba diskusné fórum, kde sa môžete podeliť o svoje skúsenosti alebo skúsenosti načerpať.

Pozadu nezostávajú ani obchodno-zábavné centrá

Zábavné centrá s možnosťami nákupov rastú ako huby po daždi. Svoje internetové prezentácie spravidla koncipujú ako virtuálnu prehliadku komplexov. Nájdeme tu rozkreslené mapy poschodí, bohatý obrazový materiál i zoznam prevádzok a sprievodných akcií. Na veľmi slušnej úrovni sú spracované prezentácie bratislavského Polus City Center (www.poluscity-center.sk), Auparku (www.aupark.sk) či košického centra Optima (www.optimake.sk ).

SkryťVypnúť reklamu

Podčiarknuté a spočítané, prezentácie obchodných reťazcov zodpovedajú stratégiám značiek na trhu. Snažia sa sústrediť na akcie, pritiahnuť záujemcov, no podávajú i pomocnú ruku - stránky môžeme označiť vo všeobecnosti za veľmi prehľadné. Nestratí sa snáď nik.

 

Autor: Martin Kováč

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 331
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 866
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 688
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 198
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 556
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 503
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 728
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 578
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu