a najmä Markíza.
Súťaž Big Brother, na ktorú sa Markíza predovšetkým spolieha, síce prvé dva týždne od svojho začiatku viedla, ale už od pondelka je podobný program VyVolení na JOJ najžiadanejším večerným programom slovenských televízií. V stredu mal 14-percentnú sledovanosť.
"V ratingoch sa odráža skutočnosť, že náš formát nastúpil na obrazovky o dva týždne neskôr. Do domu sme podľa licencie uviedli naraz 16 ľudí," povedala hovorkyňa Markízy Ivana Semjanová.
Účastníci VyVolených sa do súťaže dostávali postupne, a diváci sa teda s nimi údajne lepšie zoznámili. Zábery sú pohyblivé a strihané z réžie, kým v dome Veľkého brata sledujú diváci len zábery statickej kamery.
Markíza robí zmeny a podľa Semjanovej "zlepšujeme aj režijnú a strihovú stránku formátu".
Sklamaním je pre Markízu nateraz aj sledovanosť jej seriálu Medzi nami, ktorá za dva týždne klesla z 12 na 7,4 percenta. "Divák si ho ťažšie hľadal, v týchto dňoch však začiatok jednotlivých časti ustálime na pevnú hodinu," hovorí Semjanová.
Slovenská televízia v tomto období tiež prakticky zo dňa na deň mení svoju vysielaciu štruktúru. Svoj seriál Rodinné tajomstvá so sledovanosťou 5 - 6 percent presunula na neskoršiu hodinu, vo štvrtok bude vysielať naraz dva diely. V stredu nasadí namiesto seriálu romantické filmy. Z jej relácií majú okrem Správ STV lepšiu sledovanosť relácie Pošta pre teba, Drišľakoviny, SOS či hra Ruku na to! (zu)
Podiel na trhu 5. októbra 26. septembra
Stanica | Celý deň | 19.00 - 22.00 | Celý deň | 19.00 - 22.00 |
Markíza | 27,9 | 24,4 | 31,6 | 30,9 |
JOJ | 22 | 27 | 17,2 | 18,2 |
Jednotka STV | 18 | 21,6 | 16,1 | 18,6 |
Poznámka: Podiel na trhu vyjadruje, koľko percent z ľudí, ktorí mali zapnutú televíziu, si vybralo práve spomínanú stanicu.