Takto vyzeralo bratislavské Tesco včera. FOTO SME - PAVOL MAJER |
Predavačka bratislavského Tesca v centre mesta včera vykladala do regálov tovar - ozdobné retiazky, umelohmotné vianočné ruže, červených anjelov z keramiky. Netvárila sa veľmi nadšene, keď sa jej tretí zákazník asi o desať minút pýtal: "Čo tak skoro?" Jednému z nich odpovedala, že "v posledných rokoch sa vždy začína takto skoro, vlani sme začali už v septembri".
Zákazníci sa tak už začiatkom októbra môžu v Tescu cítiť ako tesne pred Vianocami. Vidia ovešané umelohmotné vianočné stromčeky, vianočné ozdoby, elektrické sviečky na strope, papierové pútače s domčekmi so zasneženou krajinou a nápis "víta vás darčekovo".
Hovorkyňa Tesca Oľga Hrnčiariková v televízii hovorila, že vychádzajú z prieskumov zákazníkov a ich očakávaní. Vraj sa stretávajú s pozitívnou reakciou.
Včera na obed v rádiu vysielali dopravné správy, kde redaktor upozorňoval vodičov smerujúcich na sever na kolónu áut za kombajnmi, ktoré sa presúvajú na polia, kde je ešte úroda. Kukuricu nezobrali ešte ani na teplom Záhorí. Včera bolo v Bratislave 22 stupňov a v Tescu doplnili aj posledný regál s vianočnými ozdobami.
Marta Černá z Fóra spotrebiteľov hovorí, že neexistuje žiaden predpis, ktorý by určoval obchodníkom začiatok vianočnej výzdoby a predaja vianočného tovaru. "Čudujem sa, že to robia, lebo ľudia už majú toho plné zuby," hovorí. Podľa nej v okolitých krajinách začínajú ozdobovať jednotlivé oddelenia hypermarketov v polovici novembra. "Určite nie prvý októbrový týždeň."
Marketingovej poučky, že reklama musí prísť s výrazným predstihom, sa dôsledne držia viaceré obchody. Napríklad nákupné stredisko Polus v polovici letných prázdnin spustilo kampaň, v ktorej presviedčalo, že deti sa tešia do školy a treba im kúpiť peračník. (rf)