BRATISLAVA – Slovenská televízia vyhlásila, že nenesie zodpovednosť za reklamu, ktorú vysiela, ani za to, či sa informácie v reklame zakladajú na pravde. „STV nemôže posudzovať napríklad to, či nejaký prášok vyperie skutočne viac dobiela ako iný, alebo či vkladatelia dostanú takú výšku vkladu, aká sa spomína v reklame,“ píše vo vyhlásení, ktoré poskytla denníku SME, Milena Rážová.
Podľa nej chrániť divákov pred klamlivou reklamou by nemala televízia, ale štát. „Ak by napríklad Úrad pre finančný trh alebo ministerstvo financií či iný predstaviteľ štátu označil podnikanie alebo reklamu napr. spoločností Horizont Slovakia a B.M.G. Invest za klamlivé, mohli by médiá zastaviť vysielanie reklamy týchto subjektov.“
Horizont Slovakia a B.M.G. Invest už reklamné spoty nevysielajú, reklamy ďalších dvoch nebankových subjektov – Drukosu a AGW, sa vysielajú ďalej. Podľa agentúry ACNielsen len v decembri minulého roku preinvestovala spoločnosť Horizont Slovakia na reklamu v médiách 27,7 milióna, AGW 27 miliónov a Drukos 44 miliónov korún. (hr)