motivovať vyšším odstupným a ďalšími výhodami. "Redukcie stavu sú nevyhnutné," píše sa v správe spoločnosti. Znižovanie počtu zamestnancov podľa nej prispeje k posilneniu konkurencieschopnosti divízie. Vo svete Mercedes zamestnáva 108-tisíc ľudí, z toho v Nemecku 94-tisíc.
Piata najväčšia automobilka sveta odhaduje náklady spojené s chystaným znižovaním stavu na 950 miliónov eur. Jednorazové príjmy a nárast produktivity by mali tieto náklady prekonať. Opatrenie tiež pomôže zaistiť stabilnú produkciu mercedesov v Nemecku, pripomína správa koncernu. DaimlerChrysler a jeho závodná rada sa vlani dohodli, že do konca roku 2011 koncern v Nemecku neprepustí žiadneho robotníka výmenou za pracovné ústupky, ktoré by mali firme od roku 2007 ročne ušetriť pol miliardy eur.
Nemecký závod sa snaží znížiť výrobný náklad a zvýšiť produktivitu práce, keď vypláca najvyššie mzdy v odvetví vo svetovom meradle. Podobne sa napríklad dohodol v utorok so zamestnancami Volkswagenu na tom, že bude v hlavnom závode vo Volkswagene vyrábať nový športovo úžitkový voz. Zaistí tak tisícku miest výmenou za mzdy pod priemerom, ktorý zamestnanci VW bežne dostávajú. Zisk Mercedesu tento rok klesol v dôsledku obmeny modelov, silného kurzu eura, objemných strát v divízii Smart av dôsledku výdavkov, ktoré spôsobili problémy s kvalitou Mercedesu-Benz. DaimlerChrysler sa dnes na akciovej burze vo Frankfurte posilnil o 3,9 percenta na 45,65 eura vsúvislosti s očakávaním, že podnik bude stavy zamestnancov znižovať. (čtk)