Katolíci nevzdávajú boj proti VyVoleným

BRATISLAVA - Firmy, ktoré inzerujú počas vysielania reality šou VyVolení, môžu prísť o tisíce zákazníkov. Značná časť katolíkov im totiž hrozí, že od nich nebudú nakupovať tovar. Nespokojenci tak chcú poukázať na údajnú nemorálnosť šou, ktorú vysiela ...

BRATISLAVA - Firmy, ktoré inzerujú počas vysielania reality šou VyVolení, môžu prísť o tisíce zákazníkov. Značná časť katolíkov im totiž hrozí, že od nich nebudú nakupovať tovar. Nespokojenci tak chcú poukázať na údajnú nemorálnosť šou, ktorú vysiela televízia JOJ. Protestnú petíciu zatiaľ podpísalo asi 100-tisíc ľudí.

"Chceme, aby takto došlo k zníženiu inzercie," povedal hovorca Konferencie biskupov Slovenska Marián Gavenda. Označil to za "komerčný tlak", ak program nadobudne "nemorálny ráz".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Cirkev vraj nechce bojovať proti reality šou ako takým, pretože niektoré sa podľa nej celkom podarili. Už prvé diely VyVolených sa vraj priečili zásadám morálky, lebo niektorí súťažiaci sa sprchujú pred kamerami nahí, rozprávajú o sexe alebo používajú vulgárne slová.

Katolíci si myslia, že vedenie televízie nedodržalo svoje slovo, že program nebude nikoho pohoršovať, a preto sa chcú obrátiť i na licenčnú radu. Chcú sledovať i ďalšie reality šou, ako napríklad Big Brother na Markíze. Zástupcovia JOJ sa bránia, že nechcú kaziť morálku, ale len priblížiť divákom správanie ľudí v uzavretej komunite.

Reality šou sa nepáči ani kardinálovi Jozefovi Tomkovi. Taká zábava podľa neho neprospieva najmä mládeži. "Cirkev nie je proti radosti. Ale nech je to radosť, ktorá povznáša, a nijako nie radosť, ktorá sa tiahne až niekde k pudovosti. Človek sa nemôže riadiť len pudmi, musí oveľa viac nechať hovoriť srdce, rozum a vôľu," povedal.

SkryťVypnúť reklamu

V televíziách sú s programami spokojní. Nedeľná premiéra Big Brother bola najsledovanejším programom na Slovensku, pozeralo ju podľa prieskumov takmer 850-tisíc ľudí. VyVolených v nedeľu videlo 260-tisíc divákov. (čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 538
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 224
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 952
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 954
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 952
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 818
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 457
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu