bývalý šéf Rádia Slovensko na rozdiel od väčšiny kandidátov počíta so stratou - aj viac ako 200 miliónov ročne. Vykryť by ju mal štát. Postupne by do roku 2010 znižoval podiel reklamy. S fúziou rozhlasu a televízie ráta okolo roku 2012 podľa britského či rakúskeho vzoru. Dnes by si vedel predstaviť vzájomnú výpomoc medzi STV a SRo. Zahraničné vysielanie navrhuje vysielať len v slovenčine a angličtine.
Milan Materák
bývalý riaditeľ STV si ekonomické ozdravenie SRo predstavuje najmä z vnútorných zdrojov. Rádiu Devín by dal frekvencie Rádia FM. Doterajšími frekvenciami Devína chce posilniť zostávajúce okruhy SRo. Budovu rozhlasu chce z "esteticko-etických" dôvodov ponechať. "Nový investor by mohol budovu len zbúrať." Symfonickému orchestru SRo by chcel vrátiť jeho meno. "Dominantné kultúry" STV a SRo sú vraj natoľko rozdielne, že ich spájanie by neodporúčal.
Ľuboš Machaj
navrhuje fúziu Rádia FM s Devínom, pri zachovaní značky Devín. Zlúčil by aj národnostnú Patriu s Reginou. Chce, aby SRo mal tri vyrovnané okruhy. Vie si predstaviť, že by sa pyramídová budova, okrem koncertnej sály, predala a na pozemku rozhlasu postavila nová. Posúdil by to na budúci rok. Myslí si, že spoluprácu STV a SRo si vynúti ekonomika, závisí však od politickej dohody a má aj problematické miesta.
Peter Kováč
zrušil by Rádio FM i finančne náročné zahraničné vysielanie, prehodnotil vnútornú štruktúru SRo a chce zlepšiť spoluprácu medzi okruhmi. Pre koncertnú sálu by radšej budovu rozhlasu opravil a delil sa o ňu s nájomníkmi, napríklad s TASR. Očakáva spoločný postup verejnoprávnych médií pri digitalizácii vysielania.
Andrej Školkay
mediálny analytik by tiež budovu opravil a sčasti prenajímal. Symfonický orchester chce odlúčiť od SRo, pretože "veľa stojí". Nahrávky pre rozhlas podľa neho môže urobiť aj iný orchester.
Michal Durila
pracuje v bankovníctve, jeho dlhodobou prioritou by bolo zvýšiť podiel SRo na mediálnom trhu na 50 percent. Nerušil by žiadny okruh, ale zahraničné vysielanie by mohlo prejsť iba na internet.
Marián Šinkanič
so štátnymi príspevkami neráta, plánuje zvýšiť výber koncesií "na 100 percent" a naplno využiť aj zákonom povolený trojpercentný limit reklamy.
Roland Keťko
by bol "riaditeľ-vizionár a organizátor". Po štvrtom roku svojho pôsobenia ráta aj s miernym prebytkom v rozpočte. Ďalej ráta s nárastom príjmov z reklamy o 20 miliónov, 100-miliónovým štátnym transferom a príjmami z vlastnej výroby SRo za 20 miliónov. Zaujal tým, že podobne ako Šinkanič, rozhlas v jeho prezentácii symbolizoval maják zo štandardnej ponuky symbolov programu Powerpoint.
Ján Udič
navrhol do programu vniesť "viac znesiteľnej pikantérie" a rozšíriť o žáner "rádionovely". Charakterizovať jednotlivé okruhy rozhlasu a zhodnotiť ich kvalitu však "nemohol". (zu, tasr, sita)