NITRA - Nitrianska nemocnica mala niekoľko dní opäť problémy s telefónmi. Podľa riaditeľa Viktora Žáka fungovali linky na úplne pasívny režim, čo znamená, že von sa vôbec nikto nedovolal. Rovnako na tom bol aj dispečing rýchlej zdravotníckej pomoci, ktorý sa nemohol skontaktovať so sanitkami v teréne.
„Museli sme otvoriť novú linku, ktorú budeme platiť samostatne,“ hovorí Žák.
Pasívny režim bol v nemocnici zavedený aj vlani, ale obmedzenia vtedy neboli ani zďaleka také prísne. „Voči telekomunikáciám máme dlh okolo 600-tisíc korún, ktorý neustále znižujeme. Prijali sme aj opatrenia, ktorých výsledkom sú menšie náklady na telefonovanie. Mesačné faktúry sú oproti vlaňajšku polovičné. Dlh za vodu predstavuje asi dva milióny. Aby nehrozilo odpojenie aj tým, ktorí pravidelne platia, vytvorili sme v poliklinikách samostatné odberné miesta,“ informoval riaditeľ. (hoj)