Bratislava 12. februára (TASR) - Odobrať možnosť vysielania reklamy verejnoprávnym médiám bude zmenou zákona o vysielaní a retransmisii iniciovať Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc (ANRTS).
Asociácia za príklad uvádza britskú BBC, ktorá má zo zákona zakázané vysielanie reklamy a sponzorovaných programov.
Podľa vyjadrenia prezidenta ANRTS Andreja Hryca je financovanie Slovenskej televízie (STV) a Slovenského rozhlasu (SRo) trojzdrojové. Peniaze im plynú z koncesionárskych poplatkov, štátnych dotácií a z reklamy. Svoj rozpočet však tieto organizácie nevedia prispôsobiť svojim príjmom. Spoliehajú sa na pomoc vlády. Reklamný trh vytvára možnosť korupčného prostredia v STV aj SRo, uviedol ďalej Hryc.
Asociácia navrhuje analýzu činnosti verejnoprávnych médií, ujasnenie ich programov a vyčíslenie ceny týchto programov a vysielania. Na základe tejto ceny by sa mala určiť výška koncesionárskeho poplatku, ktorý by sa mohol vyberať aj formou dane. Tento príjem, nezávislý od štátneho rozpočtu, by bol jediným príjmom STV a SRo.
*mg na