Podľa prepočtov Zväzu nemeckého automobilového priemyslu VDA vydali nemeckí automobilisti v prvých ôsmich mesiacoch tohto roku na pohonné hmoty o štyri miliardy eur viac ako v tom istom období vlani. Informoval o tom prezident VDA Bernd Gottschalk v denníku Neue Osnabrücker Zeitung. Súčasne obvinil ľavicovú berlínsku koalíciu, že problém s vysokými cenami pohonných hmôt vyostrila vyberaním takzvanej "ekologickej dane", pretože myšlienka zdražiť energiu a zlacniť prácu má fatálne následky. Vláde sa podľa neho nepodarilo znížiť pracovné náklady a súčasne sú energetické náklady na rekordne vysokej úrovni.
Ceny pohonných hmôt sa medzičasom stali jednou z nosných tém predvolebného boja. Predsedníčka hlavnej opozičnej strany CDU Angela Merkelová podporuje podľa tlačovej agentúry Reuters myšlienku predať časť nemeckých strategických rezerv pohonných hmôt, a tým stlačiť ceny benzínu a nafty na nemeckých čerpacích staniciach. "Čo možno v Spojených štátoch, nesmie byť tabu v Nemecku", vyhlásila Merkelová. Šéf opozičnej Strany slobodných liberálov Guido Westerwelle hovoril o "zmysluplnej možnosti ako odľahčiť peňaženku občanov na benzínových staniciach". Hovorca spolkového ministerstva hospodárstva a práce, na čele ktorého stojí sociálny demokrat Wolfgang Clement, odmietol opozičný návrh. Dôvodil, že "nejestvuje potreba uskutočniť takéto opatrenie".
Predseda opozičnej CSU a bavorský ministerský predseda Edmund Stoiber navrhol vrátiť občanom dodatočné príjmy, ktoré štát generuje v dôsledku vysokých cien pohonných hmôt. "Štátne príjmy navyše, ktoré vznikajú z explodujúcej ceny ropy na svetových trhoch, musíme cielene nasmerovať na zníženie cien benzínu a nafty na čerpacích staniciach," zdôraznil Edmund Stoiber na televíznej stanici ARD.
Na nemeckých benzínových pumpách stojí liter benzínu značky super (95 oktánov) v priemere 1,40 eura. Odborníci nevylučujú, že sa v krátkom čase vyšphlá na 1,50 eura.