Úsek rýchlostnej komunikácie vyzerá byť hotový, aj napriek tomu sa stále jazdí iba v dvoch pruhoch.
Národná diaľničná spoločnosť ešte pred niekoľkými týždňami tvrdila, že úsek nie je skolaudovaný a otvoria ho k 30. augustu. Podľa Jánošíka posun spôsobili problémy s dopravným značením.
Stavba cesty R1 Rudno nad Hronom-Žarnovica je rozdelená na tri časti. Asi 13-kilometrový úsek Hronský Beňadik-Rudno nad Hronom otvorili predčasne v roku 2003. Podľa odhadov otvorenie cesty znamenalo pre vodičov na trase medzi Bratislavou a východom Slovenska štvrťhodinovú úsporu času.
Koncom minulého roku otvorili aj trojkilometrový úsek rýchlostnej cesty medzi Budčou a Kováčovou pri Zvolene. Národná diaľničná spoločnosť predpokladá, že ďalší nebezpečný úsek dokončia v novembri budúceho roku.
Spolu s výstavbou úseku Rudno nad Hronom-Žarnovica sa začala dostavba úseku R1 Žarnovica-obchvat na plný profil. Tento asi päťkilometrový úsek je v prevádzke v polovičnom profile od septembra 1998. Súčasťou stavby bude päť mostov. Úsek plánujú uviesť do prevádzky v septembri 2006.
Podľa prísľubov Dzurindovho kabinetu by mala byť štvorprúdová cesta z Bratislavy do Banskej Bystrice hotová v roku 2008.