Testovací program luxusného SUV od Audi prebiehal netradične dlho, pretože zložitá elektronika je kameňom úrazu automobilov tejto kategórie. |
Agresívne vyzerajúci automobil rozšíri ponuku značky smerom k luxusným športovo-úžitkovým automobilom vyššej kategórie. Dĺžka karosérie presiahne hranicu päť metrov a rázvor náprav dosiahne tri metre. Na obrovskom podvozku vznikol veľký a variabilný interiér pre siedmich cestujúcich s možnosťou rôzneho usporiadania (28 konfigurácií) sedadiel a batožinového priestoru.
V päťmiestnom prevedení dominuje batožinový priestor s objemom 775 litrov. Sedadlá v druhom rade sa dajú pozdĺžne posúvať a spolu s tretím radom sa dajú sklopiť tak, že vytvoria rovnú plochu bez toho, aby sa museli vyberať. Pri sklopených dvoch radoch sedadiel vznikne úložný priestor s objemom 2 metre kubické.
Na začiatku bude v ponuke benzínový motor 4,2 V8 FSI s výkonom 257 kW (350 k). Druhou alternatívou po uvedení do predaja bude naftový motor 3,0 V6 TDI s výkonom 171 kW (233 k) a krútiacim momentom zvýšeným zo 450 na 500 Nm. K dvom motorom bude zatiaľ dostupná 6-stupňová automatická prevodovka tiptronic.
Pohon všetkých kolies zabezpečuje pohon quattro s diferenciálom Torsen najnovšej generácie (Audi RS4) so štandardne nastaveným rozdelením krútiaceho momentu v pomere 40:60 (vpredu/vzadu). Hliník ako tradičný konštrukčný materiál automobilov Audi našiel uplatnenie na podvozku s dvojitými priečnymi ramenami vpredu aj vzadu. Na želanie bude k dispozícii aj vzduchom odpružený podvozok (adaptive air suspension) s možnosťou nastavenia výšky podvozka od 180 mm do 240 mm. Režim Offroad ponúka svetlú výšku 205 mm a nastavenie tlmičov na jazdu v teréne.
Audi Q7 bude mať okrem tradičných prvkov používaných v Audi A6 a A8 nové systémy, ako radarom podporovaný asistent zmeny jazdnej stopy (Audi side assist) a parking system advanced s cúvacou kamerou. Stabilizačný systém ESP obohatil asistent jazdy z kopca, ktorý v režime Offroad optimalizuje účinok bŕzd a pohýnanie sa na nespevnenom podklade.
Tvar zadných svetiel zapadá do súčasnej línie Audi. Piate dvere však odvážne siahajú až za roh karosérie, čím vznikne zaujímavý vstupný otvor. |