Bilbordy v Londýne budú vysielať reklamu

LONDÝN - Britská spoločnosť Filter vyvinula bilbordy a plagáty, ktoré s využitím technológie Bluetooth zasielajú do mobilných telefónov okoloidúcich reklamy. Systém BlueCasting sa teraz skúša na niekoľkých staniciach v britskej metropole.

Bilbordy v britskej metropole začnú onedlho vysielať reklamu prostredníctvom technológie Bluetooth do mobilov.


ILUSTRAČNÉ FOTO - REUTERS


Jeden z plagátov je reklamou na novom albume skupiny Coldplay. Zákazník, ktorý prejaví záujem, dostane promočný materiál vrátane niektorých klipov z albumu do svojho mobilu. Plagáty za dva týždne detekovali 87 000 telefónov vybavených Bluetooth, 17 percent z nich o ponúkaný materiál prejavilo záujem.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Systém je založený na tom, že za bilbordom je vysielač, ktorý v okolí sto metrov pred ním hľadá telefóny zo zapnutým Bluetooth. Keď ľudia prechádzajú okolo plagátov, dostanú na svoj mobil odkaz, či si želajú prijať reklamné materiály o ponúkaných veciach či udalostiach. Pokiaľ áno, budú im zasielať filmy, animácie, hudbu či obrázky.

SkryťVypnúť reklamu

"Týmto spôsobom si môžete byť istí, že reklama bude ponúkaná len ľuďom, ktorí tento bilbord uvidia," uviedol technik britskej spoločnosti Simon O'Regan. Netreba sa podľa neho obávať, že by sa do mobilu dostal nejaký vírus.

"Je to všetko o doručovaní vysoko kvalitného obsahu ušitého na mieru pre mobilné telefóny," cituje na svojich internetových stránkach časopis New Scientist Alasdaira Scotta, zakladateľa londýnskej spoločnosti Filter.

Otázka je, ako sa budú spoločnosti snažiť presvedčiť zákazníkov, aby ich ponuku na zasielanie prijali, až sa novinka rozšíri. "Ak budeme schopní ponúkať exkluzívne a cenné informácie zákazníkom, budú to sami vyhľadávať," uviedol Scott. Na rozdiel od nevyžiadanej pošty budú tieto reklamy niečo ponúkať, napríklad klipy či poukážky, dodal. (čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 597
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 330
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 720
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 153
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 357
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 860
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 889
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 367
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu