Bilbordy v britskej metropole začnú onedlho vysielať reklamu prostredníctvom technológie Bluetooth do mobilov. ILUSTRAČNÉ FOTO - REUTERS |
Jeden z plagátov je reklamou na novom albume skupiny Coldplay. Zákazník, ktorý prejaví záujem, dostane promočný materiál vrátane niektorých klipov z albumu do svojho mobilu. Plagáty za dva týždne detekovali 87 000 telefónov vybavených Bluetooth, 17 percent z nich o ponúkaný materiál prejavilo záujem.
Systém je založený na tom, že za bilbordom je vysielač, ktorý v okolí sto metrov pred ním hľadá telefóny zo zapnutým Bluetooth. Keď ľudia prechádzajú okolo plagátov, dostanú na svoj mobil odkaz, či si želajú prijať reklamné materiály o ponúkaných veciach či udalostiach. Pokiaľ áno, budú im zasielať filmy, animácie, hudbu či obrázky.
"Týmto spôsobom si môžete byť istí, že reklama bude ponúkaná len ľuďom, ktorí tento bilbord uvidia," uviedol technik britskej spoločnosti Simon O'Regan. Netreba sa podľa neho obávať, že by sa do mobilu dostal nejaký vírus.
"Je to všetko o doručovaní vysoko kvalitného obsahu ušitého na mieru pre mobilné telefóny," cituje na svojich internetových stránkach časopis New Scientist Alasdaira Scotta, zakladateľa londýnskej spoločnosti Filter.
Otázka je, ako sa budú spoločnosti snažiť presvedčiť zákazníkov, aby ich ponuku na zasielanie prijali, až sa novinka rozšíri. "Ak budeme schopní ponúkať exkluzívne a cenné informácie zákazníkom, budú to sami vyhľadávať," uviedol Scott. Na rozdiel od nevyžiadanej pošty budú tieto reklamy niečo ponúkať, napríklad klipy či poukážky, dodal. (čtk)