Stále sa vyvíja. Svoje osobné postoje a spôsoby správania musí stále prispôsobovať požiadavkám trhu a zákazníkov
Prekračuje "červenú líniu". Červená línia môže byť pre každého iná (telefonovanie, otázky, rozhovor o cene, získanie doporučení), sú to však veci, ktorých sa bojíme a ktoré robíme neradi. Najlepšie je napísať si na papier zoznam týchto vecí a každý týždeň sa rozhodnúť, že niektorú s plným vedomím prekročíme. Ak sa nám to podarí, prestanú pre nás byť tieto veci problémom.
Nehľadá si výhovorky a ospravedlnenia. Ak sa nám niečo nepodarí, máme tendenciu viniť za to zákazníka, produkt, hocičo len nie seba. Výhovorky nás chránia pred tým, aby sme sa nemuseli zapodievať vlastným zlyhaním. Dlhodobo však predstavujú problém. Skúste sa preto sústrediť na to, ako by ste mohli veci zvládnuť a nie na to, prečo sa zvládnuť nedajú.
So zákazníkom jedná priateľsky ale dôsledne. Zákazník ocení dôslednosť pri uzatvorení obchodu, ak ste mu predtým pomohli objaviť dôvod, prečo by mal váš produkt kúpiť.
Vedie rozhovor pomocou otázok. Dobrý predajca nemá zákazníkovi predvádzať produkt, ale uspokojiť jeho potreby. Musí sa teda pýtať čo potrebuje.
3 Vie odpovedať na námietky. Vopred si musíte vypracovať odpovede na námietky, ktoré obvykle zákazníci majú. Tie by im mali buď ukázať výhodu, na ktorú ešte nepomysleli, alebo priznať, že odhalili určitý nedostatok produktu. Zákazník to ocení.
Pozná dôkladne produkty svojej firmy. Musíte poznať výhody a nevýhody svojich produktov, aj produktov konkurencie, aby ste vedeli zodpovedať zákazníkove otázky.
Má dostatok odporučení.
Vie, že "nie" patrí k jeho profesii. Na-priek profesionálne zvládnutému rozhovoru vás môžu odmietnuť. Je to prirodzené, netrpte preto pocitom krivdy.
Musí byť v dobrej fyzickej kondícii, aby sa naplno mohol venovať zákazníkom.
Zdroj: Karl Herndl - Rukověť profesionálního prodejce