Profil úspešného predajcu

Stále sa vyvíja. Svoje osobné postoje a spôsoby správania musí stále prispôsobovať požiadavkám trhu a zákazníkov

Stále sa vyvíja. Svoje osobné postoje a spôsoby správania musí stále prispôsobovať požiadavkám trhu a zákazníkov

Prekračuje "červenú líniu". Červená línia môže byť pre každého iná (telefonovanie, otázky, rozhovor o cene, získanie doporučení), sú to však veci, ktorých sa bojíme a ktoré robíme neradi. Najlepšie je napísať si na papier zoznam týchto vecí a každý týždeň sa rozhodnúť, že niektorú s plným vedomím prekročíme. Ak sa nám to podarí, prestanú pre nás byť tieto veci problémom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nehľadá si výhovorky a ospravedlnenia. Ak sa nám niečo nepodarí, máme tendenciu viniť za to zákazníka, produkt, hocičo len nie seba. Výhovorky nás chránia pred tým, aby sme sa nemuseli zapodievať vlastným zlyhaním. Dlhodobo však predstavujú problém. Skúste sa preto sústrediť na to, ako by ste mohli veci zvládnuť a nie na to, prečo sa zvládnuť nedajú.

SkryťVypnúť reklamu

So zákazníkom jedná priateľsky ale dôsledne. Zákazník ocení dôslednosť pri uzatvorení obchodu, ak ste mu predtým pomohli objaviť dôvod, prečo by mal váš produkt kúpiť.

Vedie rozhovor pomocou otázok. Dobrý predajca nemá zákazníkovi predvádzať produkt, ale uspokojiť jeho potreby. Musí sa teda pýtať čo potrebuje.

3 Vie odpovedať na námietky. Vopred si musíte vypracovať odpovede na námietky, ktoré obvykle zákazníci majú. Tie by im mali buď ukázať výhodu, na ktorú ešte nepomysleli, alebo priznať, že odhalili určitý nedostatok produktu. Zákazník to ocení.

Pozná dôkladne produkty svojej firmy. Musíte poznať výhody a nevýhody svojich produktov, aj produktov konkurencie, aby ste vedeli zodpovedať zákazníkove otázky.

Má dostatok odporučení.

Vie, že "nie" patrí k jeho profesii. Na-priek profesionálne zvládnutému rozhovoru vás môžu odmietnuť. Je to prirodzené, netrpte preto pocitom krivdy.

SkryťVypnúť reklamu

Musí byť v dobrej fyzickej kondícii, aby sa naplno mohol venovať zákazníkom.

Zdroj: Karl Herndl - Rukověť profesionálního prodejce

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 564
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 280
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 074
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 251
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 924
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 846
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu