Ak sa vám podarilo úspešne uzatvoriť obchod, zákazník bol s vami a s vašimi produktmi spokojný. Spýtajte sa preto, či by vás nevedel doporučiť niekomu známemu.
Telefonický rozhovor
Pre mnohých predajcov je práve telefonický rozhovor "červenou líniou". Boja sa ho, pretože vedia, že ľudia často odmietajú hovoriť s neznámym človekom, ktorý sa im pokúša niečo predať. Potrebujete vhodnú úvodnú vetu. Dobre si ju premyslite, napíšte si ju a položte pri telefonovaní pred seba. Zvýši sa tak vaša sebaistota. Správne telefonovať ešte neznamená, že pri každom hovore sa vám podarí dohovoriť si schôdzku. Preto sa nesmiete vzdať po treťom alebo štvrtom telefonáte - úspech vám môže priniesť napríklad piaty, deviaty alebo štrnásty.
Príprava návštevy
Musíte si vždy dôkladne pripraviť podklady pre prezentáciu, prípadne si zistiť údaje o zákazníkovi z kartotéky. Tak si môžete dôkladne vopred premyslieť otázky pre zákazníka.
Zdroj: Karl Herndl - Rukověť profesionálního prodejce