Tereza: vôbec nie som obchodnícky typ

Niektorí ľudia sa proste s obchodníckou žilkou narodia - keď sú presvedčení, že poznajú kvalitný produkt, považujú za úplne priro-dzené ponúknuť ho iným.

"Záleží na tom, čo ponúkaš," hovorí Tereza Farkašová. Predávať napríklad traktory by som si netrúfala. Nebavilo by ma učiť sa technické parametre. S Herbalifom to bolo jednoduché. Skúsila ho moja mama a veľmi si ho pochvaľovala. Tak som nemala problém, ponúkať ho."

Tereza vychádzala z toho, že takmer každý má nejaké zdravotné ťažkosti, alebo má niekoho chorého v rodine. "A keď vieš, že niečo môže pomôcť tvojmu dieťaťu, alebo otcovi, nevyskúšaš to?" spytuje sa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Človek každú chvíľu niekde vyčkáva - u lekárov, v obchode, na autobusových zástavkách - a pritom sa pustí do reči s ostatnými. A základné témy sú stále rovnaké: počasie, zdravie a peniaze," vysvetľuje Tereza. "Ľudia sa často z dlhej chvíle úplne spontánne posťažujú na svoje trápenia, a mnohí sa rozhodnú vyskúšať niečo nové.

SkryťVypnúť reklamu

Najmä vtedy, ak to môžu vrátiť, keď nie sú spokojní."

Tereza si vôbec nemyslí, že je obchodnícky typ - Herbalife sa jej predával dobre, pretože nemusela nič odborné vysvetľovať. Pri predaji sa riadila všetkými známymi poučkami a niekedy o tom ani nevedela.

Za veľmi dôležitú považovala napríklad starostlivosť o zákazníkov. "Boli takí predajcovia, čo chceli len rýchlo zarobiť. Predali prípravok a ďalej sa o človeka nestarali. Tí nám pokazili meno," hovorí Tereza. "Ľuďom treba poskytnúť zákaznícky servis - volať im, ako sa cítia, či pri užívaní nemajú problémy, vopred ich upozorniť na to, že štvrtý deň môžu mať napríklad hnačku, ale že to sa upraví. A keď sa o človeka dobre postaráš a vidí, že máš záujem, povie to ďalším."

SkryťVypnúť reklamu

Našla si čas aj na Carnegieho knižky o tom, ako jednať s ľuďmi, ako sa pýtať, ako viesť rozhovor. Neskôr pracovala aj ako agent pre

poisťovňu. "Urobila som veľa

zmlúv, ale to ma až tak nebavilo, pretože od niektorých ľudí som neskôr počula výhrady, keď im poisťovňa nechcela preplatiť poistku," hovorí. "A to sa mi nepáčilo, tak som s predávaním poistiek prestala."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 584
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 116
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 336
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 914
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 862
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu