"Záleží na tom, čo ponúkaš," hovorí Tereza Farkašová. Predávať napríklad traktory by som si netrúfala. Nebavilo by ma učiť sa technické parametre. S Herbalifom to bolo jednoduché. Skúsila ho moja mama a veľmi si ho pochvaľovala. Tak som nemala problém, ponúkať ho."
Tereza vychádzala z toho, že takmer každý má nejaké zdravotné ťažkosti, alebo má niekoho chorého v rodine. "A keď vieš, že niečo môže pomôcť tvojmu dieťaťu, alebo otcovi, nevyskúšaš to?" spytuje sa.
"Človek každú chvíľu niekde vyčkáva - u lekárov, v obchode, na autobusových zástavkách - a pritom sa pustí do reči s ostatnými. A základné témy sú stále rovnaké: počasie, zdravie a peniaze," vysvetľuje Tereza. "Ľudia sa často z dlhej chvíle úplne spontánne posťažujú na svoje trápenia, a mnohí sa rozhodnú vyskúšať niečo nové.
Najmä vtedy, ak to môžu vrátiť, keď nie sú spokojní."
Tereza si vôbec nemyslí, že je obchodnícky typ - Herbalife sa jej predával dobre, pretože nemusela nič odborné vysvetľovať. Pri predaji sa riadila všetkými známymi poučkami a niekedy o tom ani nevedela.
Za veľmi dôležitú považovala napríklad starostlivosť o zákazníkov. "Boli takí predajcovia, čo chceli len rýchlo zarobiť. Predali prípravok a ďalej sa o človeka nestarali. Tí nám pokazili meno," hovorí Tereza. "Ľuďom treba poskytnúť zákaznícky servis - volať im, ako sa cítia, či pri užívaní nemajú problémy, vopred ich upozorniť na to, že štvrtý deň môžu mať napríklad hnačku, ale že to sa upraví. A keď sa o človeka dobre postaráš a vidí, že máš záujem, povie to ďalším."
Našla si čas aj na Carnegieho knižky o tom, ako jednať s ľuďmi, ako sa pýtať, ako viesť rozhovor. Neskôr pracovala aj ako agent pre
poisťovňu. "Urobila som veľa
zmlúv, ale to ma až tak nebavilo, pretože od niektorých ľudí som neskôr počula výhrady, keď im poisťovňa nechcela preplatiť poistku," hovorí. "A to sa mi nepáčilo, tak som s predávaním poistiek prestala."