Na majstrovstvách Slovenska automobilov na okruhu, ktoré sa po rokoch cez víkend 20. augusta 2005 opäť uskutočnili na piešťanskom letisku, sa zišlo 43 jazdcov v troch kategóriách - do 2000 cm3, nad 2000 cm3 a veteráni. Do 2000 cm3 sa z víťazstva tešil v oboch jazdách Jaroslav Homola (na snímke) na Citroene. FOTO - TASR |
PIEŠŤANY - Piešťanské letisko ponúklo fanúšikom po 20 rokoch vydarený návrat okruhových automobilových pretekov. Súboje Konôpku, Machánka, Liedla, Maďara Rácza s vozidlami nad 2000 ccm, ale aj Homolu, Rolíka, Szilágyiovcov do 2000 ccm, takisto aj ďalších pripravili divákom, ktorých prišlo počas dvoch dní okolo 7000, aj vzrušenie.
Pezinská Baba, Dobšinský kopec, Čierny Balog, Ostrá lúka, alebo na rely - tam diváci chodia radi. Obdivujú jazdecké bravúry, ale vidieť najlepších pretekať sa v priamych súbojoch na okruhoch - na to boli najbližšie možnosti na Hungaroringu, alebo brnenskom Masarykovom okruhu.
Na súboje pred slovenskými fanúšikmi sa tešil Miroslav Konôpka aj preto, že sa prišiel ukázať s vozidlom Dodge Viper GTS, s ktorým súperí aj vo vyšších svetových kategóriách. Po pretekoch bol trochu smutný: "Už v tréningoch som mal kolíziu. Navonok sa to mechanikom podarilo opraviť, takže v sobotňajšej jazde som bez problémov zvíťazil. Popoludní na mňa viac pritlačil Rudo Machánek aj s tímovým partnerom Ráczom a pri prejazde v retardéri som nemohol preradiť rýchlosť, vyšiel som z trate. Preto som vypadol. Aj to sa stáva, som rád, že smoliarskym koncom som prispel k dramatickosti pretekov.
Rudolf Machánek sa na obnovenie Ceny Slovenska vyzbrojil Mercedesom Benz CLK DT, čo ho predurčovalo medzi uchádzačov na úspech: "Výborne som si zajazdil, no a druhé miesto v prvej jazde a víťazstvo v druhej ma mimoriadne potešilo. A aj to, že sa jazdilo korektne."
Vilo Liedl, hoci uznal silu strojov súperov, si po dosiahnutí druhého a tretieho miesta medzi najsilnejšími vozidlami len povzdychol: "Už starnem. No hreje ma víťazstvo synov." Starší Viliam i mladší Marcel ich dosiahli vo svojich triedach.
Iné bratské duo Braňo a Tono Strnadovci sa predviedlo na farebne identických vozidlách Mitshubishi. Braňov stroj s prívlastkom Lancer bol bez problémov. Tono prišiel so špeciálom EVO 7RS, a pretože aj on ako nováčik na okruhu nie všetko vyrátal, mal starosti: "Chýba mi špeciálny benzín, ktorý do vozidla môžem dávať. Je to iná zmes, ako tankuje Braňo. Takže pomôcť nemôže. Asi ostanem pri tom, že odjazdím len prvé preteky."
Spokojní boli veteráni Miroslav Ščibravý a Ľubomír Valko a popri nich Jozef Sorman. Roky sa bijú medzi sebou na škodovkách 130 RS v pretekoch do vrchu. Teraz si to rozdali aj divákmi obdivovaní v priamom súboji. V prvej jazde bol lepší Valko, v druhej Ščibravý.
Výsledky (okruh 4400 m, 14 okruhov)Trieda D 4 do 2000 ccm - 1. preteky: 1. Homola (Citröen C2 S) 32:59,431 (112,033 km/h), 2. Rolík (Honda Civic) + 1:09,449 (108,235 km/h), 3. Szilágyi (Fiat Punto 1.8) + 1:20,534 (107,653 km/h). 2. preteky: 1. Homola 29:12,078 (126,570 km/h), 2. Rolík + 1:46,835 (119,296 km/h), 3. P. Szilágyi + 1:47,584 (19,250 km/h).
Trieda D4 nad 2000 ccm - 1. preteky: 1. Konôpka (Dodge Viper GTS) 24:56,650 (148,171 km/h), 2. Machánek (Mercedes Benz CLK DT) + 0:11,521 (146,997 km/h), 3. Liedl st. (Audi) + 0:21,697 (146,054 km/h). 2. preteky: 1. Machánek 25:10,395 (146,823 km/h), 2. István Rácz (Maď. - Porsche 911 GT 3 RS) + 0:00,312 (146,793 km/h), 3. Liedl st. + 0:34,714 (143,524 km/h).
Autor: Štefan Hajský