Sidéria ako prvá zaviedla elektronickú podateľňu, zatiaľ jediná monitoruje predpisovanie liekov u chronických pacientov cez liekové knižky. Spustila program manažovania pacienta. V rámci neho pacientovi, ktorý čaká na operáciu, nájde zdravotnícke zariadenie s kratšími čakacími lehotami. Na bezplatnej telefónnej linke poskytuje poradenstvo 24 hodín denne po celý rok, aj počas sviatkov. Poisťovňa má vlastný štandard na kúpeľnú liečbu. Platí, že pacient si vyberá kúpele sám, poisťovňa prispôsobuje termín nástupu jeho potrebám, poskytuje konzultácie pri výbere kúpeľov. Garantuje, že jej poistenci budú v kúpeľoch ubytovaní v izbách I. alebo II. kategórie. Ide o1- alebo 2-posteľové izby s toaletou v izbe.
Ponúka rýchly prístup na účet poistenca cez internet. Poistenec na ňom nájde údaje, ktorému lekárovi koľko poisťovňa za poskytnutú starostlivosť uhradila. "V tomto roku začali zamestnávatelia vykazovať aj sumy poistného, ktoré odviedli za zamestnancov. V blízkej budúcnosti uvidí náš poistenec aj príjmovú stránku svojho osobného účtu," vysvetlil riaditeľ poisťovne Igor Dorčák.
Poisťovňa má predstavu, čo ponúkne pacientom zaradeným v dispenzári, ktorých musia podľa novej legislatívy evidovať poisťovne. Riaditeľ Dorčák povedal, že v zmluvách, ktoré pripravujú, vymedzujú pre týchto pacientov taký rozsah zdravotnej starostlivosti, aby lekár mohol prijať do dispenzára všetkých pacientov bez preobjednávania.
Zmluvy budú platiť od 1. októbra po trasnformácii poisťovne na akciovú spoločnosť. "Všetkým zaradeným do dispenzára vydáme liekové knižky," dodal Dorčák.
Zaradenie do dispenzára zabezpečí poistencovi bezplatnú potrebnú starostlivosť u špecialistu tak, aby sa včas podchytili zmeny jeho zdravotného stavu. Lekár potom môže upraviť liečbu alebo poslať poistenca na ďalšie vyšetrenia.
Prečo by si poistenci mali vybrať práve vašu
poisťovňu? V čom sa líši od ostatných?
Odpovedá generálny riaditeľ Igor Dorčák:
"Sideria-Istota ponúka svojim poistencom (celej populácii) popri úhrade zdravotnej starostlivosti aj viaceré výhody prostredníctvom produktov a služieb, ktoré sú zamerané predovšetkým na prevenciu zdravia, osvetu v oblasti starostlivosti o vlastné zdravie. Tieto produkty sú pre všetkých poistencov bezplatné. Keďže poskytovanie zdravotnej starostlivosti je veľmi ovplyvnené vzťahom poskytovateľa a zdravotnej poisťovne, treba takisto povedať, že za roky nášho pôsobenia sme si vytvorili korektné vzťahy s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti. Do zmluvných vzťahov sa snažíme objektívne zakomponovať rozsah zdravotnej starostlivosti zodpovedajúci potrebám našich poistencov. Významnú úlohu zohráva aj naša vysoká platobná disciplína."
Základné údaje
asi 400-tisíc poistencov,
vznikla v roku 1998 zlúčením Slovenskej hutníckej zdravotnej poisťovne s Občianskou zdravotnou poisťovňou Istota,
neštátna poisťovňa, zriaďovatelia - VSŽ, a. s., Košice, Závod SNP, a. s., Žiar nad Hronom, Železiarne, a. s., Podbrezová, Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení SR,
web: www.sideria.sk
Prihlásenie sa do poisťovne
prihlásiť sa treba osobne, na ktoromkoľvek pracovisku bez ohľadu na miesto trvalého pobytu,
doklady na prihlásenie - občiansky preukaz alebo pas, u dieťaťa rodný list.
Na zaradenie poistenca je potrebné doložiť živnostenský list,
ak za poistenca platí odvody štát, treba mať so sebou potvrdenie o zaradení do evidencie nezamestnaných, rozhodnutie o priznaní dôchodku, oznámenie poistenca, ak je zamestnancom alebo samoplatiteľom.
e-mailom, faxom a telefonicky možno požiadať o informácie vopred,
vybavenie prihlásenia trvá najviac15 minút.
Ako vedie účet poistenca
účet obsahuje údaje o výdavkoch za zdravotnú starostlivosť, v blízkej budúcnosti budú na účtoch údaje o odvedenom poistnom,
údaje sú aktualizované priebežne, tak ako ich poisťovňa dostáva od poskytovateľov,
účet je dostupný z webovej stránky poisťovne cez privátnu zónu. Prístup je chránený menom a heslom, okrem toho musí mať poistenec grid kartu, ktorá obsahuje jedinečnú kombináciu kódov slúžiacich na overenie identity poistenca,
grid kartu dostane každý poistenec, ktorý o to požiada do 14 dní, služba je bezplatná,
pretože ide o citlivé údaje, poisťovňa ich neposiela formou výpisu,
na požiadanie môže poistenec nahliadnuť do svojej zdravotnej karty spolu s revíznym lekárom.
Asistenčná služba
poradňa na bezplatnej telefónnej linke 0800 150 150, služba je dostupná 24 hodín denne,
v pracovnom čase zabezpečí kontakt so zamestnancom pobočky alebo s revíznym lekárom,
mimo pracovného času si vypýta kontakt na poistenca, vec vybaví a spätne informuje poistenca.
Manažovanie hospitalizácií a špeciálnych vyšetrení
cieľom projektu je skrátiť čakanie na plánovaný výkon (operácia, vyšetrenie).
ak pacient požiada, poisťovňa vyberie vhodné zdravotnícke zariadenie a sprostredkuje liečbu,
pacient nemusí s výberom poisťovne súhlasiť,
služba je bezplatná.
Zľava v poisťovni Union
15 % zľava pri poistení liečebných nákladov v zahraničí v rámci individuálneho komplexného cestovného poistenia,
poistenec si môže zľavu uplatniť v poisťovni Sidéria aj Union.
Verejná elektronická podateľňa
služba pre platiteľov poistného a poskytovateľov,
umožňuje podávanie a preberanie doporučených elektronických dokumentov kdekoľvek na svete,
funguje 24 hodín denne,
platitelia ju môžu využiť pri zasielaní mesačných hlásení, hromadných oznámení o poistencoch.
Balíček Baby - box
dostane matka, ak novonarodené dieťa poistí v Sidérii,
balíčky sa vydávajú priamo na expozitúrach, obsahujú knihu MUDr. Martináskovej "Šťastná mamička", vitamíny Prenatal pre tehotné a dojčiace ženy, jednorazové kozmetické utierky, svätojánsky čaj pre deti, materiál poisťovne, ktorý informuje o tom, na čo majú ženy bezplatne nárok.
Liekové knižky
revízny lekár ich vydáva tým poistencom, ktorí berú viac druhov liekov. Ide o pacientov, ktorí majú indikovaných viac diagnóz,
do knižky lekári zapisujú všetky predpísané lieky, pri návšteve viacerých špecialistov sú lekári informovaní o všetkých liekoch, ktoré pacient berie.
Štandard ZZP
garantuje poistencom II. a I. triedu ubytovania, stravovania, liečby vo všetkých zmluvných kúpeľných zariadeniach. Za štandardné ubytovanie poisťovňa považuje 1- alebo 2-posteľovú izbu s toaletou v izbe.
Projekt Zdravý úsmev
projekt zameraný na osvetu pri vybudovaní správnych návykov v starostlivosti o chrup,
prebieha v škôlkach a na prvých stupňoch základných škôl, poisťovňa ho podporuje finančne.
Bezplatní darcovia krvi
poistenci Siderie, ktorí bezplatne darujú krv, dostanú vitamínové balíčky v hodnote 200 Sk.
Namaľuj si zdravie
poisťovňa organizuje súťaž pre školopovinné deti spojenú s osvetou o zdraví. Najlepšie diela sú publikované vo firemnom kalendári.
Dni zdravia
akcie, na ktorých poisťovňa zabezpečí možnosť bezplatnej srdcovo-cievnej a stomatologickej prevencie, meranie tlaku, hladiny cholesterolu, tukov, voľne prístupné EKG.
Virtuálna lekáreň
na webe ponúka poisťovňa možnosť nakúpiť lieky cez internet.
Partnerstvo s poisťovňou Highmark USA
špecifický produkt, ktorý bol vytvorený hlavne pre amerických manažérov pracujúcich v U. S. Steel Košice, zabezpečuje im zdravotnú starostlivosť na Slovensku.