Hlasujúci ocenili najmä jej korektnosť, dôveryhodnosť a zameranie sa na prevenciu.
Podľa jej generálneho riaditeľa Zoltána Pivodu poistenci pozitívne hodnotia aj profesionálne správanie zamestnancov.
Poisťovňa pre svojich klientov zriadila bezplatnú telefónnu infolinku. Akcie, ktoré ponúka poistencom navyše, sú zamerané na prevenciu. Hradí napríklad očkovacie vakcíny proti chrípke, u veľkých klientov - zamestnávateľov, zabezpečuje bezplatné meranie krvného tlaku či cholesterolu.
Účet poistenca zatiaľ nie je prístupný cez internet, poisťovňa počíta, že v budúcom roku zavedie aj túto službu. Riaditeľ Pivoda si myslí, že vedenie účtu v takej podobe, aby poistenec videl, koľko z poistného za zdravotnú starostlivosť zaplatil, je neetické.
"Kým funguje zdravotné poistenie na princípe solidárnosti, je nebezpečné, aby poistenec dostal informáciu o sume, ktorú na zdravotné poistenie odviedol za neho zamestnávateľ. Fiktívny rozdiel by sa potom usiloval rôznymi formami nehospodárne využiť," povedal riaditeľ.
Vysvetlil, že v solidárnom systéme nemožno posudzovať odvedené poistné v súvislosti so zdravotnou starostlivosťou, ktorú poistenec minul. Ako príklad uviedol hospitalizáciu dieťaťa, za ktorého poistenie "hradí" štát malú sumu. "No cena jeho hospitalizácie stojí mesačný "vklad" desiatich až pätnástich veľmi slušne zarábajúcich poistencov," povedal Pivoda.
Prečo by si poistenci mali vybrať práve vašu
poisťovňu? V čom sa líši od ostatných?
Odpovedal generálny riaditeľ Zoltán Pivoda:
"Chemická zdravotná poisťovňa Apollo za viac ako desať rokov existencie získala medzi poistencami, ale aj medzi poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti a zamestnávateľmi - platiteľmi poistného, povesť najstabilnejšej poisťovne spomedzi tzv. "neštátnych" zdravotných poisťovní. Ako jediná z nich sa nikdy nedostala do vážnych problémov, ktoré by ju nútili spájať sa s inými poisťovňami, resp. hrozili jej zrušením z dôvodu neschopnosti uhrádzať zdravotnú starostlivosť poskytnutú jej poistencom.
Apollo trvalo robí maximum na zabezpečenie dostupnej a kvalitnej zdravotnej starostlivosti pre svojich poistencov. Má vytvorenú sieť zmluvných poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, ktorá pokrýva celé územie Slovenska. Vďaka dlhodobo najúspešnejšiemu výberu poistného spomedzi všetkých zdravotných poisťovní je schopná uhrádzať poskytovanú zdravotnú starostlivosť v lehotách splatnosti. Má zdroje aj na úhradu mimoriadnych individuálnych potrieb zdravotnej starostlivosti svojich poistencov."
Zelená linka poisťovne: 0800 120 004
Základné údaje
okolo 475-tisíc poistencov,
vznikla v roku 1994,
neštátna poisťovňa, zriaďovateľmi sú Slovnaft, a. s., Bratislava, Nafta, a. s., Gbely a Matador, a. s., Púchov,
web: www.apollo.sk,
vydáva časopis Apollo svet.
Prihlásenie do poisťovne
doklady, ktoré bude poistenec potrebovať na prihlásenie - občiansky preukaz alebo pas, rodný list dieťaťa, potvrdenie o návšteve školy, rozhodnutie o priznaní dôchodku, potvrdenie o priznaní dávok (nemocenské, materské, rodičovský príspevok, dávka v hmotnej núdzi, o sociálnych dávkach, o sociálnej odkázanosti, a pod.), oznámenie vojenského útvaru o vykonávaní vojenskej, resp. náhradnej vojenskej služby, potvrdenie o evidencii uchádzačov o zamestnanie, potvrdenie o pracovnom pomere, živnostenský list, licencia, povolenie na výkon inej samostatnej činnosti podľa osobitných predpisov, doklad o pozastavení činnosti, doklad o zrušení živnosti - zoznam dokladov je na webovej stránke poisťovne.
prihlášky prijíma osobne z dôvodu overenia totožnosti poistenca a predloženia dokladov potrebných na registráciu poistenca,
Ako vedie účet poistenca
na účte eviduje zoznam všetkých zdravotných výkonov a liekov aj s cenami, ktoré poisťovňa za poistenca uhradila,
nevedie účet tak, aby poistenec vyčítal údaje o tom, koľko odviedol a koľko ho stála zdravotná starostlivosť,
o výpis z účtu treba poisťovňu požiadať. Poisťovňa zašle údaje poštou, poštovné hradí sama. Údaje z účtu zašle podľa časového obdobia uvedeného na žiadosti alebo všetky záznamy od roku 1998,
prístup k účtu cez web poisťovňa plánuje od 1. januára 2006.
Čo ponúka navyše
hradí zdravotnú starostlivosť pri týždenných rehabilitačných a rekondičných pobytoch poistencov v zmluvných zariadeniach zriaďovateľov poisťovne a v zmluvných kúpeľoch,
hradí očkovacie vakcíny proti chrípke,
poskytuje multivitamínové prípravky pri každom bezplatnom darovaní krvi,
v rámci "Dní zdravia" organizovaných u zamestnávateľov - platiteľov poistného, zabezpečuje preventívne vyšetrenia základných ukazovateľov zdravotného stavu ( napr. krvný tlak, cholesterol),
spolupracuje s viacerými základnými školami, ktoré sú zaradené do programu Zdravá škola,
vo vybraných stredných školách podporuje organizovanie športových akcií.