Dovolenkárov nezaujíma, s kým poletia

BRATISLAVA - Žiadna zo slovenských cestovných kancelárií nelieta na dovolenku s leteckou spoločnosťou Helios Airways, ktorej lietadlo v nedeľu havarovalo pri Aténach na ceste z Larnaky do Prahy. Viacero cestoviek však predáva letenky tejto spoločnosti ..

Aj slovenské cestovky predávajú letenky spoločnosti Helios. Dovolenkárov viac ako to s kým poletia, zaujíma cena zájazdu. FOTO - REUTERS


BRATISLAVA - Žiadna zo slovenských cestovných kancelárií nelieta na dovolenku s leteckou spoločnosťou Helios Airways, ktorej lietadlo v nedeľu havarovalo pri Aténach na ceste z Larnaky do Prahy. Viacero cestoviek však predáva letenky tejto spoločnosti na túto trasu.

Cestovné kancelárie tvrdia, že ľudia sa pri kúpe dovolenky väčšinou nezaujímajú o to, s akou leteckou spoločnosťou poletia. Záujem sa nezvýšil ani po nedeľňajšej nehode lietadla cyperskej spoločnosti Helios. Dovolenkárov zaujíma predovšetkým cena zájazdu a termín letu. Cestovky podľa toho aj vyberajú letecké spoločnosti tak, aby čo najviac klientov letelo na dovolenku ráno a naspäť sa vracalo až večer.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Skôr ako o názov leteckej spoločnosti klienti prejavujú záujem o typ lietadla, ktorým poletia, zaujímajú sa o odletové časy, aby v cieľovom mieste svojej dovolenky strávili čo najviac času," hovorí Juraj Stahl z TUI ReiseCenter. Dodáva však, že takmer vždy je rozhodujúca cena letenky. "V záujme ušetrenia sa klienti takmer vždy prispôsobia."

Aj ekonomický riaditeľ CK Seneca Tours Jozef Sedlár tvrdí, že "viac ako 99 percent klientov sa vôbec nezaujíma o to, ktorou leteckou spoločnosťou na dovolenku pocestujú a už vôbec sa podľa toho nerozhodujú. Kvalita leteckej dopravy nie je kritériom pri výbere dovolenky slovenských dovolenkárov."

Podľa cestovných kancelárií hrá bezpečnosť a kvalita ponúkaných služieb dôležitú úlohu pri výbere aerolínií. "Leteckú spoločnosť si vyberáme na základe minuloročných skúseností a spolupráce s danou leteckou spoločnosťou, teda na základe poskytovaných služieb a bezpečnosti," povedala Kristína Fintová z CK Hechter. Ponuky aerolínií však aj oni zvažujú aj na základe ponúknutých odletových časov.

SkryťVypnúť reklamu

Len v cestovnej kancelárii Satur potvrdili, že ich klienti sa zaujímajú o spoločnosť, s ktorou poletia na dovolenku. "Preto v úvode cenníka publikujeme tabuľku, v ktorej je uvedené, ktorú destináciu s ktorou spoločnosťou lietame," povedala marketingová riaditeľka CK Satur Mária Gallová. Aj v ostatných cestovkách sa klienti môžu dozvedieť, s ktorou spoločnosťou poletia na dovolenku. Ak to nemajú uvedené priamo v katalógu, mali by to záujemcovi povedať v pobočke cestovnej kancelárie.

Naopak, v českých cestovných kanceláriách sa podľa agentúry ČTK po nedeľňajšej nehode ľudia viac zaujímajú o leteckú spoločnosť, s ktorou poletia na dovolenku. Napríklad v CK Fischer sa v pondelok všetci klienti, ktorí si kupovali dovolenku, pýtali, s ktorou spoločnosťou poletia.

SkryťVypnúť reklamu

PETER CSERNÁK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 529
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 193
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 874
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 968
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 797
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 472
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu