Aj slovenské cestovky predávajú letenky spoločnosti Helios. Dovolenkárov viac ako to s kým poletia, zaujíma cena zájazdu. FOTO - REUTERS |
BRATISLAVA - Žiadna zo slovenských cestovných kancelárií nelieta na dovolenku s leteckou spoločnosťou Helios Airways, ktorej lietadlo v nedeľu havarovalo pri Aténach na ceste z Larnaky do Prahy. Viacero cestoviek však predáva letenky tejto spoločnosti na túto trasu.
Cestovné kancelárie tvrdia, že ľudia sa pri kúpe dovolenky väčšinou nezaujímajú o to, s akou leteckou spoločnosťou poletia. Záujem sa nezvýšil ani po nedeľňajšej nehode lietadla cyperskej spoločnosti Helios. Dovolenkárov zaujíma predovšetkým cena zájazdu a termín letu. Cestovky podľa toho aj vyberajú letecké spoločnosti tak, aby čo najviac klientov letelo na dovolenku ráno a naspäť sa vracalo až večer.
"Skôr ako o názov leteckej spoločnosti klienti prejavujú záujem o typ lietadla, ktorým poletia, zaujímajú sa o odletové časy, aby v cieľovom mieste svojej dovolenky strávili čo najviac času," hovorí Juraj Stahl z TUI ReiseCenter. Dodáva však, že takmer vždy je rozhodujúca cena letenky. "V záujme ušetrenia sa klienti takmer vždy prispôsobia."
Aj ekonomický riaditeľ CK Seneca Tours Jozef Sedlár tvrdí, že "viac ako 99 percent klientov sa vôbec nezaujíma o to, ktorou leteckou spoločnosťou na dovolenku pocestujú a už vôbec sa podľa toho nerozhodujú. Kvalita leteckej dopravy nie je kritériom pri výbere dovolenky slovenských dovolenkárov."
Podľa cestovných kancelárií hrá bezpečnosť a kvalita ponúkaných služieb dôležitú úlohu pri výbere aerolínií. "Leteckú spoločnosť si vyberáme na základe minuloročných skúseností a spolupráce s danou leteckou spoločnosťou, teda na základe poskytovaných služieb a bezpečnosti," povedala Kristína Fintová z CK Hechter. Ponuky aerolínií však aj oni zvažujú aj na základe ponúknutých odletových časov.
Len v cestovnej kancelárii Satur potvrdili, že ich klienti sa zaujímajú o spoločnosť, s ktorou poletia na dovolenku. "Preto v úvode cenníka publikujeme tabuľku, v ktorej je uvedené, ktorú destináciu s ktorou spoločnosťou lietame," povedala marketingová riaditeľka CK Satur Mária Gallová. Aj v ostatných cestovkách sa klienti môžu dozvedieť, s ktorou spoločnosťou poletia na dovolenku. Ak to nemajú uvedené priamo v katalógu, mali by to záujemcovi povedať v pobočke cestovnej kancelárie.
Naopak, v českých cestovných kanceláriách sa podľa agentúry ČTK po nedeľňajšej nehode ľudia viac zaujímajú o leteckú spoločnosť, s ktorou poletia na dovolenku. Napríklad v CK Fischer sa v pondelok všetci klienti, ktorí si kupovali dovolenku, pýtali, s ktorou spoločnosťou poletia.
PETER CSERNÁK