V letnom období ponúkajú rôzne zľavy na klimatizáciu takmer všetci predajcovia áut. Pred rozhodnutím si však treba dobre spočítať, či je akcia skutočne taká výhodná, ako vyzerá. ILUSTRAČNÉ FOTO SME - MIRKA CIBULKOVÁ |
BRATISLAVA - Napriek chladnému počasiu predajcovia áut sa aj toto leto predbiehajú, kto príde s lákavejšou akciou na klimatizáciu k novému autu. "Klimatizácia zadarmo" či "správne vychladená ponuka" - takto lákajú v týchto mesiacoch predajcovia ku kúpe nového auta a sľubujú klimatizáciu "zadarmo" alebo "v cene". Nie vždy je však klimatizácia skutočne zadarmo. Prípadne, na to, aby ju zákazník získal, musí si kúpiť drahší model alebo výbavu, ktorú neplánoval.
Akciová ponuka sa väčšinou vzťahuje len na špeciálne modely či limitované série, kde je klimatizácia súčasťou balíka spolu s inou výbavou. Akciové balíky majú síce klimatizáciu v cene, väčšinou sú však takmer také drahé, ako keby si zákazník klimatizáciu doobjednal k základnému modelu. Klimatizácia teda nie je zadarmo - je len lacnejšia. Aby bola akčná ponuka predsa len výhodnejšia, predávajúci pribalí elektricky ovládané predné okná či airbag spolujazdca. Ak by si teda zákazník takúto doplnkovú výbavu chcel kúpiť v každom prípade, využiť akciu sa oplatí.
"Klimatizáciu zadarmo" napríklad ponúka predajca áut Škoda v akčnom modeli Fabia Ice. Najlacnejší model Fabie Ice stojí 359 290 korún, čo je o 34 300 Sk viac ako rovnaký model za štandardné ceny bez klimatizácie. Podľa cenníka klimatizácia pri doobjednaní na bežný model stojí 41 700 Sk. Klimatizácia k Fabii Ice teda nie je celkom zadarmo, je len lacnejšia o 7400 korún.
Aby však ponuka bola výhodnejšia, zákazník dostane zv. elektro paket, ktorý obsahuje elektricky ovládané okná vpredu a centrálne zamykanie v hodnote 14 200 Sk. V podstate za 34 300 dostane zákazník výbavu v hodnote 50 000 korún.
Pri sledovaní letných akcií treba brať tiež do úvahy, že akcie sa zvyčajne nevzťahujú na najlacnejšie modely. Rovnako ponuka zvyčajne platí len do vypredania zásob. Ku koncu akcie treba preto počítať, vybraný model už nebude k dispozícii, prípadne len s inou výbavou, s ktorou sa spája rozdielna cena.
Napriek tomu, že letné ponuky nie sú až také výhodné, ako by sa mohli zdať, predajcovia dbajú na to, aby akčné modely boli vždy o čosi lacnejšie, ako keby ste si klimatizáciu doobjednávali za štandardnú cenu. Kto teda rozmýšľa o novom aute, ku ktorému chce bezpodmienečne aj klimatizáciu, na jeho kúpu je potom najlepšie letné obdobie.