Rely skončila pre smrť pretekára

BANSKÁ BYSTRICA - Smrť 32-ročného bratislavského pretekára Petra Spústu zakončila predčasne sobotňajšiu Seat Rally v Banskej Bystrici. Po tragickej nehode pri jednej z rýchlostných skúšok organizátori okamžite preteky skončili. Spolujazdec vyviazol ...

FOTO


BANSKÁ BYSTRICA - Smrť 32-ročného bratislavského pretekára Petra Spústu zakončila predčasne sobotňajšiu Seat Rally v Banskej Bystrici. Po tragickej nehode pri jednej z rýchlostných skúšok organizátori okamžite preteky skončili. Spolujazdec vyviazol z nehody len so šokom a s povrchovými zraneniami. Prvý ročník Seat Rally v piatok odštartoval slovenský prezident Ivan Gašparovič.

Riaditeľ pretekov Peter Szczeczina tvrdí, že Spústa bol skúsený pretekár, ktorý už absolvoval množstvo pretekov. Príčina nehody je zatiaľ neznáma a vyšetruje ju polícia a Asociácia motoristického športu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Peter Spústa s číslom desať vchádzal do kritického úseku na sídlisku v Sásovej rýchlosťou približne 120 až 150 kilometrov za hodinu. Organizátori tvrdia, že v pravotočivej zákrute pravdepodobne dostal na piesku mierny šmyk, auto zišlo z ideálnej stopy a po 60 metroch narazilo do stromu.

"Bolo to nešťastie. Jazdec dostal plný zásah na hlavu," povedal v sobotu Szczeczina.

Raňajšiu nehodu nahlásil asi po minúte ďalší jazdec. Organizátori zastavili rýchlostnú skúšku a do dvoch minút bola na mieste záchranka. Vodiča museli zo zdemolovaného auta vystrihať, ale aj tak sa ho už nepodarilo zachrániť.

"Peter Spústa bol veľmi dobrý jazdec. Úsek, v ktorom havaroval, nebol extrémne náročný, ale na rely je každý kilometer ťažký a vidíte, môže sa stať hocičo," povedal pretekár Vladimír Dimov.

SkryťVypnúť reklamu

K tragickej nehode pretekára v Banskej Bystrici došlo v histórii slovenského automobilového športu po 25 rokoch. Posledná nehoda sa stala v roku 1980 pri rýchlostnej skúške na Rely Tatry, kde obidvaja členovia posádky v aute zhoreli. Naposledy zahynul slovenský pretekár Šafár v roku 1999 na Rely Český Krumlov.

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Peter Spústa.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 165
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 565
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 192
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 561
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 391
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 209
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 881
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 851
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu