Američania majú stále zmysel pre humor, ale momentálne je potrebná opatrnosť, pretože sa môže ľahko niekoho dotknúť, vyhlasuje prezidentka americkej reklamej agentúry Leo Burnett Cheryl Bermanová o opatrnom návrate k humoru v reklamných spotoch, ktorý sa z nich vytratil po teroristických útokoch na New York a Washington.
Reklamné šoty počas amerického futbalového finále Super Bowl, jedného z najsledovanejších televíznych programov, a šoty pripravované pre nadchádzajúce zimné olympijské hry ukazujú, že niekoľkomesačná éra vážnej a vlastenecky ladenej reklamy, ktorá dojímala k slzám, sa končí. Hranice humoru sú však naďalej obmedzené.
„Je pár vecí, z ktorých si uťahovať nemožno. Patria tam napríklad humorné skeče o leteckom nešťastí, sprisahaní, o cudzincoch, vysokých budovách a mnoho ďalších,“ vysvetľuje Edward Boches, riaditeľ tvorivej skupiny spoločnosti Wenham.
Humor sa preto odmeriava na lekárnických váhach a rozhodne sa nepripravuje nič, v dôsledku čoho by sa ľudia váľali od smiechu na zemi, myslí si hovorca texaskej reklamnej agentúry GSD&M Eric Webber.
Americká telefónna spoločnosť Nextel Communications napríklad stiahla reklamný šot, v ktorom nešťastný chlapec spadne do výťahovej šachty, pretože jeho telefónna spoločnosť zabudne zaslať správu o opravách výťahu. Predtým by takýto šot prešiel bez povšimnutia, teraz zveličenie jatrí nedávne rany, keď tisícky ľudí zasypali trosky Svetového obchodného centra.
Bermanová tvrdí, že reklamy sú teraz „láskavejšie, citlivejšie a vľúdnejšie,“ pretože si to vyžadujú spotrebitelia, ktorých nálady sa menia z mesiaca na mesiac.
Všetko by sa malo zlomiť počas zimnej olympiády. Všetky reklamné spoločnosti očakávajú, že vtedy sa vrátia Američania k zábavným a vtipným reklamám. (čtk)