Do reklamy v USA sa vracia humor

Američania majú stále zmysel pre humor, ale momentálne je potrebná opatrnosť, pretože sa môže ľahko niekoho dotknúť, vyhlasuje prezidentka americkej reklamej agentúry Leo Burnett Cheryl Bermanová o opatrnom návrate k humoru v reklamných spotoch, ktorý ...

Američania majú stále zmysel pre humor, ale momentálne je potrebná opatrnosť, pretože sa môže ľahko niekoho dotknúť, vyhlasuje prezidentka americkej reklamej agentúry Leo Burnett Cheryl Bermanová o opatrnom návrate k humoru v reklamných spotoch, ktorý sa z nich vytratil po teroristických útokoch na New York a Washington.

Reklamné šoty počas amerického futbalového finále Super Bowl, jedného z najsledovanejších televíznych programov, a šoty pripravované pre nadchádzajúce zimné olympijské hry ukazujú, že niekoľkomesačná éra vážnej a vlastenecky ladenej reklamy, ktorá dojímala k slzám, sa končí. Hranice humoru sú však naďalej obmedzené.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Je pár vecí, z ktorých si uťahovať nemožno. Patria tam napríklad humorné skeče o leteckom nešťastí, sprisahaní, o cudzincoch, vysokých budovách a mnoho ďalších,“ vysvetľuje Edward Boches, riaditeľ tvorivej skupiny spoločnosti Wenham.

Humor sa preto odmeriava na lekárnických váhach a rozhodne sa nepripravuje nič, v dôsledku čoho by sa ľudia váľali od smiechu na zemi, myslí si hovorca texaskej reklamnej agentúry GSD&M Eric Webber.

Americká telefónna spoločnosť Nextel Communications napríklad stiahla reklamný šot, v ktorom nešťastný chlapec spadne do výťahovej šachty, pretože jeho telefónna spoločnosť zabudne zaslať správu o opravách výťahu. Predtým by takýto šot prešiel bez povšimnutia, teraz zveličenie jatrí nedávne rany, keď tisícky ľudí zasypali trosky Svetového obchodného centra.

SkryťVypnúť reklamu

Bermanová tvrdí, že reklamy sú teraz „láskavejšie, citlivejšie a vľúdnejšie,“ pretože si to vyžadujú spotrebitelia, ktorých nálady sa menia z mesiaca na mesiac.

Všetko by sa malo zlomiť počas zimnej olympiády. Všetky reklamné spoločnosti očakávajú, že vtedy sa vrátia Američania k zábavným a vtipným reklamám. (čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 311
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 340
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 911
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 388
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu