Markíza súhlasí s návrhom STV o peoplemetroch

BRATISLAVA 8. februára (SITA) - Dohoda medzi Slovenskou televíziou (STV) a TV Markíza o zavedení peoplemetrového merania na Slovensku nadobúda reálnu podobu. Ako pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa STV Milena Rážová, zástupca najväčšej slovenskej súkromne

j televízie Pavol Rusko súhlasil okrem jedného bodu s návrhom, ktorý predložila STV, čo znamená, že "sme sa dohodli a všetko pôjde tak, ako sme v minulosti prezentovali. Verím, že teraz zavedenie peoplemetrov naberie rýchlejší spád". Podľa hovorkyne sa do projektu budú môcť zapojiť aj ostatné televízie, mediálne agentúry i iní záujemcovia.

Na prevádzkovateľa peoplemetrov vyhlásia podľa Rážovej tender. Dodávateľ zariadenia potrebuje deväť až jedenásť mesiacov na skúšobnú prevádzku a až potom peoplemetrové meranie riadne spustia. Hovorkyňa nechcela určiť konkrétny mesiac, predpokladá však, že sa peoplemetrov dočkáme asi o rok. Podľa predbežných odhadov dosiahnu náklady na projekt 40 miliónov. Ďalších 60 miliónov bude asi stáť ročná prevádzka peoplemetrov. STV a Markíza založia obchodnú spoločnosť, v ktorej budú obe televízie zastúpené právnickými kanceláriami. Ako dodala Rážová, spoločnosť bude mať aj pridružených členov, ktorí si svoj vstup do nej kúpia. Náklad na peoplemetrové meranie teda pokryjú členské príspevky a predaj dát subjektom mimo spoločnosti.

Keďže Markíza má dominantné postavenie na slovenskom mediálnom trhu, jej stanovisko k návrhu STV bolo pre verejnoprávnu televíziu veľmi dôležité. Ak by súkromná televízia s predloženým návrhom nesúhlasila, mala STV pripravený aj náhradný variant. Spoločnú zmluvu by potom podpísala s televíziou Global, respektíve JOJ TV. V zmluve bude podľa Rážovej zakotvená nielen právna podoba spoločnosti, ale aj kto bude vlastníkom dát, peoplemetrových meračov, ako sa budú deliť náklady. Hovorkyňa dodala, že peoplemetrové meranie poskytne objektívne ukazovatele sledovanosti televízií ako aj jednotlivých programov a žánrov. Vďaka nemu bude možné zobjektívniť ceny na reklamnom trhu.



ve;bl

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 312
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 907
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 385
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu