Leto ubralo najviac divákov Markíze, polepšili si STV a JOJ

BRATISLAVA - Televíznych divákov v lete tradične ubúda. Ak je pekne, mnohí zapínajú televízor až po deviatej večer. Aj z tých, ktorí ho sledujú, takmer tretinu čoraz väčšmi lákajú zahraničné televízie ako slovenské.

BRATISLAVA - Televíznych divákov v lete tradične ubúda. Ak je pekne, mnohí zapínajú televízor až po deviatej večer. Aj z tých, ktorí ho sledujú, takmer tretinu čoraz väčšmi lákajú zahraničné televízie ako slovenské.

Najviac oproti ostatným televíziám za posledné týždne stratila najsilnejšia Markíza. V polovici júla ju priemerne cez týždeň pozeralo 34 percent divákov, ktorí mali zapnutý televízor, odkedy sa oteplilo a prešla na "letnú štruktúru", jej podiel na trhu klesol o viac ako 5 percent. Minulý týždeň sa ustálil na 29 percentách, v hlavnom vysielacom čase bola na tom Markíza lepšie, dosiahla 30,4 percenta. Ivana Semjanová, hovorkyňa televízie, to vysvetľuje tým, že letné reprízy nelákajú toľko divákov ako premiéry.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Týždenný podiel Jednotky STV raz v lete dokonca prekročil 20 percent. Minulý týždeň však opäť klesol pod 19. Branislav Zahradník hovorí, že jej pomohla americká verzia súťaže SuperStar, ktorú sleduje 6 - 8 percent populácie. Podiel Dvojky STV na trhu bol naposledy 5,4 percenta, aj bez výrazných športových prenosov. Zahradník to pripisuje "plnohodnotným" dokumentárnym filmom.

Letný podiel televízie JOJ kolíše okolo 14 percent, čo je viac, ako mala na jar. Rekord v prime-time dosiahla minulý týždeň - 16,4 percenta.

V lete len málo programov priláka viac ako 10 percent z celej populácie. V sledovanosti sa darilo reprízam niektorých obľúbených programov ako Zámena manželiek a Dereš na Markíze či Pošta pre teba na STV. Zriedkavejšie sú úspešné aj filmy, napríklad Wally, Orlia kráľovná na Markíze, ktoré mali sledovanosť vyše 16 percent s podielom viac ako 43 percent. Sledovaná bola aj komédia Nevera po slovensky vysielaná na Jednotke STV. Zo seriálov dosiahli obstojné čísla Monk či Policajná akadémia na Markíze.

SkryťVypnúť reklamu

Seriál Rodinné tajomstvá na JOJ má priemerné hodnoty sledovanosti pod 4 percentá. Dá sa teda hovoriť o sklamaní, najmä v porovnaní so seriálom Poisťovňa šťastia na Markíze, ktorý sa skončil koncom júna a mal priemernú sledovnanosť 15 percent, pri viac ako 40-percentnom podiele na trhu. Od septembra JOJ Rodinné tajomstvá odsúva do ranného času. Na JOJ si divákov stabilne udržiava relácia Inkognito, uspeli aj filmy Krása divokých koní s Penelope Cruzovou či paródia George, kráľ džungle.

Televízia TA3 má aj v lete stabilne podiel okolo 1,3 - 1,7 percenta.

Zahradník hovorí, že po lete príde "ukrutne tvrdá jeseň" a že ani jeden mediálny analytik dnes nevie predpovedať, čo sa stane, keď JOJ a Markíza naraz a prakticky dennodenne začnú v septembri vysielať nové reality show. (zu)

SkryťVypnúť reklamu

Letné podiely televízií na trhu

Televízia Týždeň

  30. 29. 28. 27. 26. 25.
Markíza 29,0 28,9 29,3 29,3 30,4 34,1
Jednotka STV 18,6 19,5 19,1 20,1 19,4 18,4
Dvojka STV 5,4 4,8 6,0 5,5 5,2 4,3
JOJ 14,0 14,6 13,7 13,0 13,1 14,0
TA3 1,7 1,4 1,3 1,3 1,3 1,2

Zdroj: PMT/TNS SK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 910
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 864
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu