MAN sa rozhodol, na Slovensko nepríde

BRATISLAVA - Nemecký výrobca nákladných áut MAN včera oznámil, že nový montážny závod postaví v poľskom Krakove. Slovensko tak vypadlo z boja o investíciu za 90 až 100 miliónov eur. Koncern sa pri umiestňovaní svojej investície rozhodoval medzi Krakovom

a Kechnecom pri Košiciach.

Mníchovská automobilka Poľsko dobre pozná. V Starachowiciach pri Poznani vyrába komponenty do nákladných áut a autobusov. "Prijímame čisto prorastovú stratégiu a plánujeme proporčne rásť na trhoch mimo západnej Európy," vyhlásila spoločnosť. MAN začne závod stavať na jeseň, výrobu spustí v polovici roku 2007. Ročná kapacita závodu bude 15-tisíc nákladných áut.

Rozhodnutie koncernu o postavení závodu v Poľsku sa čakalo. "Už pred dvomi týždňami prenikli tieto informácie do nemeckých médií. Teraz sa len potvrdili," hovorí ekonomický analytik Ľudovej banky Mário Blaščák. Podľa neho nejde o žiadnu tragédiu, že investícia nesmeruje ku Košiciam. "Nevidel by som to dramaticky. Kechnec má niekoľko iných investorov, napríklad Ford," dodal analytik.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

MAN svoje rozhodnutie zdôvodnil lepšou infraštruktúrou a možnosťami rozvoja pri Poznani. "Treba si uvedomiť, že poľský trh je väčší ako slovenský, český a maďarský dohromady. Závod priamo v Poľsku je výhodný najmä pre logistiku," myslí si Blaščák, podľa ktorého významným faktorom pri rozhodovaní bola aj výška a štruktúra ponúkanej štátnej pomoci.

Závod má pre MAN strategický význam. V západnej Európe síce dopyt po úžitkových autách v minulých rokoch stúpal len mierne, no od východoeurópskych trhov si firma sľubuje omnoho výraznejší rast. V súčasnosti firma predáva ročne po celom svete 63-tisíc nákladných áut. Do roku 2010 chce zvýšiť tento počet na viac ako 90-tisíc.

Krakov by mal byť podľa denníka Financial Times Deutschland pre automobilku MAN dobrým východiskovým bodom vzhľadom na dopravné spojenie a geografickú polohu mesta. Podnik môže navyše ponuku prispôsobiť aj klientom, ktorí chcú jednoduchšie technické vybavenie áut, a teda nižšie ceny. (tv)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 257
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 706
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 039
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 146
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 932
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 830
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 430
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu