Slovensko sa propaguje aj doma

Za 650 miliónov na reklamu krajiny urobili aj kampaň, aby ľudia zo Slovenska dovolenkovali doma

Logo Slovenska - motýľ - je na bielom podklade, dominantná je červená a modrá, ako národné farby v kombinácii so žltou "plnou tepla a energie", podporené sloganom Slovensko - Malá Veľká Krajina. Znak schválilo aj ministerstvo hospodárstva.

Za 650 miliónov na reklamu krajiny urobili aj kampaň, aby ľudia zo Slovenska dovolenkovali doma

BRATISLAVA - V televíziách Markíza a JOJ možno v týchto dňoch vidieť spoty na podporu domáceho cestovného ruchu. Kampaň má primať ľudí zo Slovenska, aby dovolenkovali doma.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na vlastnú prezentáciu dostalo Slovensko od Európskej únie 650 miliónov korún. Ich efektívne využitie má zabezpečiť Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Imidž našej krajiny majú zlepšiť súkromné spoločnosti, s ktorými už podpísala zmluvy.

"Televízne spoty o Slovensku či inzeráty v médiách, sa už objavili v Česku, Poľsku a Holandsku," hovorí Alexandra Očkayová z agentúry. Podľa nej sa reklama zamerala na mladé rodiny a objavili sa v nej hory, jaskyňa, rodina, bicykel, či aquaparky. Neobjavila sa v nej Bratislava, ani žiadny svetovo známy človek.

Maďarsko napríklad vo svete propagoval bez nároku na honorár americký herec Tony Curtis, aj preto, že odtiaľ pochádzal jeho otec. V televíznom spote vysielanom v USA sa objavil ako popíja kávu v známej budapeštianskej cukrárni Gerbaud či vo vínnej pivnici. Podľa maďarskej spoločnosti pre turizmus mala reklama úspech a do budapeštianskych hotelov prišlo výrazne viac amerických klientov.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Očkayovej mala maďarská agentúra niekoľkonásobne väčší rozpočet ako slovenská. O svetovo známej osobnosti vraj uvažujú, ale do konca roku 2006 musí agentúra plniť plán, ktorý Brusel schválil pred rokom či dvomi. V roku 2007 s novým plánom môže Slovensko žiadať nové peniaze.

Niektorí experti, ktorí sa venujú turistickému ruchu, kritizujú to, že v reklame chýba naša "výkladná skriňa" - Bratislava. "Vo vzťahu k hlavnému mestu sa nachádzame v patovej situácii, pretože Bratislava je vyňatá z financovania zo štrukturálnych fondov," povedala Očkayová.

Peniaze z únie išli aj na vznik a propagáciu nového loga Slovenska - motýľa. Navrhla ho reklamná agentúra Rubrica Creative. Slovensku podľa nej chýba jasný identifikačný znak, ako je Eiffelova veža pre Francúzsko či oranžová farba pre Holandsko, preto vybrala hmyz.

SkryťVypnúť reklamu

Motýľ má symbolizovať odkaz ľudových tradícií, zároveň je však podľa agentúry moderný, symbolizuje pestrosť, zaujímavosť a milotu krajiny, ktorá je síce malá, ale má obrovský potenciál, atď.

(rk)

Ktoré spoločnosti majú propagovať Slovensko

* GfK Slovakia, s. r. o. - marketingová stratégia propagácie, analýzy a prieskumy

* REMARK/CMA, s. r. o. - propagačné materiály

* VKÚ Harmanec a. s. - tlač máp

* Magic Seven Slovakia, s. r. o. - internetová stránka

* J.A.M. FILM 1999, s. r. o. - televízne spoty

* Millenium 2000, s. r. o. - CD o Slovensku

* Expo Plus, s. r. o. - medzinárodné výstavy a veľtrhy

* Public Relations - Media In, s. r. o. - cesty zahraničných novinárov a touroperátorov

Zdroj: SACR

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 628
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 379
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 724
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 209
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 387
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 783
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 915
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 326
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu