Logo Slovenska - motýľ - je na bielom podklade, dominantná je červená a modrá, ako národné farby v kombinácii so žltou "plnou tepla a energie", podporené sloganom Slovensko - Malá Veľká Krajina. Znak schválilo aj ministerstvo hospodárstva.
Za 650 miliónov na reklamu krajiny urobili aj kampaň, aby ľudia zo Slovenska dovolenkovali doma
BRATISLAVA - V televíziách Markíza a JOJ možno v týchto dňoch vidieť spoty na podporu domáceho cestovného ruchu. Kampaň má primať ľudí zo Slovenska, aby dovolenkovali doma.
Na vlastnú prezentáciu dostalo Slovensko od Európskej únie 650 miliónov korún. Ich efektívne využitie má zabezpečiť Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Imidž našej krajiny majú zlepšiť súkromné spoločnosti, s ktorými už podpísala zmluvy.
"Televízne spoty o Slovensku či inzeráty v médiách, sa už objavili v Česku, Poľsku a Holandsku," hovorí Alexandra Očkayová z agentúry. Podľa nej sa reklama zamerala na mladé rodiny a objavili sa v nej hory, jaskyňa, rodina, bicykel, či aquaparky. Neobjavila sa v nej Bratislava, ani žiadny svetovo známy človek.
Maďarsko napríklad vo svete propagoval bez nároku na honorár americký herec Tony Curtis, aj preto, že odtiaľ pochádzal jeho otec. V televíznom spote vysielanom v USA sa objavil ako popíja kávu v známej budapeštianskej cukrárni Gerbaud či vo vínnej pivnici. Podľa maďarskej spoločnosti pre turizmus mala reklama úspech a do budapeštianskych hotelov prišlo výrazne viac amerických klientov.
Podľa Očkayovej mala maďarská agentúra niekoľkonásobne väčší rozpočet ako slovenská. O svetovo známej osobnosti vraj uvažujú, ale do konca roku 2006 musí agentúra plniť plán, ktorý Brusel schválil pred rokom či dvomi. V roku 2007 s novým plánom môže Slovensko žiadať nové peniaze.
Niektorí experti, ktorí sa venujú turistickému ruchu, kritizujú to, že v reklame chýba naša "výkladná skriňa" - Bratislava. "Vo vzťahu k hlavnému mestu sa nachádzame v patovej situácii, pretože Bratislava je vyňatá z financovania zo štrukturálnych fondov," povedala Očkayová.
Peniaze z únie išli aj na vznik a propagáciu nového loga Slovenska - motýľa. Navrhla ho reklamná agentúra Rubrica Creative. Slovensku podľa nej chýba jasný identifikačný znak, ako je Eiffelova veža pre Francúzsko či oranžová farba pre Holandsko, preto vybrala hmyz.
Motýľ má symbolizovať odkaz ľudových tradícií, zároveň je však podľa agentúry moderný, symbolizuje pestrosť, zaujímavosť a milotu krajiny, ktorá je síce malá, ale má obrovský potenciál, atď.
(rk)
Ktoré spoločnosti majú propagovať Slovensko
* GfK Slovakia, s. r. o. - marketingová stratégia propagácie, analýzy a prieskumy
* REMARK/CMA, s. r. o. - propagačné materiály
* VKÚ Harmanec a. s. - tlač máp
* Magic Seven Slovakia, s. r. o. - internetová stránka
* J.A.M. FILM 1999, s. r. o. - televízne spoty
* Millenium 2000, s. r. o. - CD o Slovensku
* Expo Plus, s. r. o. - medzinárodné výstavy a veľtrhy
* Public Relations - Media In, s. r. o. - cesty zahraničných novinárov a touroperátorov
Zdroj: SACR