Rok po rozšírení únie v máji 2004 sa rozdiely v cenách zmenšili z 6,9 na 6,3 percenta. "Ceny automobilov v únii sa zbližujú, hoci veľmi pomaly. Zákazníci tak môžu zbierať ovocie spoločného trhu," vyhlásil hovorca Európskej komisie Gregor Kreuzhuber. Čísla však podľa neho dokazujú, že pri niektorých značkách pretrvávajú stále vysoké rozdiely.
Napríklad nemecký zákazník zaplatí doma za Fiat Punto skoro o 30 percent viac ako vo Fínsku, kde sú autá v eurozóne najlacnejšie.
Komisia si vzala na mušku ceny 1 878 áut a v 579 prípadoch zistila, že cenový rozdiel pri totožných modeloch prekračuje 20 percent. Najvýraznejším príkladom z desiatky vlani najpredávanejších áut bol práve Fiat Punto.
Na nemeckom trhu ceny 34 z 89 skúmaných modelov áut boli najvyššie v eurozóne, pri dvoch desiatkach išlo o rozdiel viac než 20 percent. (čtk)