Streda, 3. marec, 2021 | Meniny má Bohumil, BohumilaKrížovkyKrížovky

Opravený spotrebič treba hneď v servise skontrolovať

„Ak je pokazený prístroj v záruke, technik by mal pred opravou do reklamačného listu uviesť, akú poruchu má a o akú opravu pôjde. Do tridsiatich dní by mal spotrebič opraviť,“ hovorí Zorka Simonyiová, vedúca poradne Združenia slovenských spotrebiteľov ...

„Ak je pokazený prístroj v záruke, technik by mal pred opravou do reklamačného listu uviesť, akú poruchu má a o akú opravu pôjde. Do tridsiatich dní by mal spotrebič opraviť,“ hovorí Zorka Simonyiová, vedúca poradne Združenia slovenských spotrebiteľov v Bratislave.

Každá značka má svoju sieť servisov, ich zoznamy sa dajú získať v predajniach. Záručné opravy by mali poskytovať zadarmo. Značkové servisy sú o niečo drahšie. Ak je prístroj starší, po záruke, dá sa obrátiť sa aj na neznačkové opravovne.

Skryť Vypnúť reklamu

Jednoznačný návod, ktorého opravára si vybrať, neexistuje. Najlepšie je spoľahnúť sa, ako v prípade všetkých remeselníkov, na odporúčania známych. Ak referencie nemajú, chodia ľudia zvyčajne do servisu, ktorý je najbližšie. Takisto sa rozhodujú napríklad pre opravárov chladniček či práčok. Ak ide mechanik z jedného konca mesta na druhý, účtuje si dosť za dopravu. Horšie je to v menších dedinách, kde opravovne nie sú.

„Máme sťažnosti aj na servisy. Prístroje musia ísť do opravy aj niekoľkokrát. Týka sa to chladničiek, práčok aj fotoaparátov,“ hovorí Simonyiová. „Pri prevzatí opravovanej veci je dôležité, aby opravár prístroj predviedol, ukázal súčiastky, ktoré vymenil. Všeobecná záručná lehota na opravy je pol roka.“ (rf)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  2. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Študuj aj popri zamestnaní! Moderná vysoká škola!
  5. Čo zamestná mladého človeka v dobe 4.0?
  6. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  7. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  8. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  9. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. BILLA má nový vernostný program pre deti – „SuperOsma“
  2. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  3. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  4. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  5. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  6. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  7. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  8. 26 years of providing you with essential information
  9. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 22 996
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 14 721
  3. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 291
  4. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 881
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 748
  6. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 6 543
  7. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 6 332
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 072
  9. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 5 933
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 5 871
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu