Lacná Dacia Logan nezvládla "losí test". Pri vyhýbacom manévri v rýchlosti 65 kilometrov za hodinu sa prevrátila. FOTO - TASR |
Dacia Logan, ktorá dobýva nenáročných spotrebiteľov v celej Európe, si zhoršila imidž po testovaní v Nemecku. Tamojší automobilový klub ADAC uskutočnil s desiatimi automobilmi strednej triedy takzvaný "losí test", ktorého cieľom je odhaliť nebezpečné nakláňanie auta v zákrutách. Podľa internetového vydania Spiegel Online test nezvládla jedine Dacia Logan.
Pri rýchlosti 65 kilometrov za hodinu sa Dacia prevrátila pri vyhýbacom manévri. Obvykle nemajú automobily so zabudovaným elektronickým stabilizačným programom (ESP) s losím testom nijaké problémy. Pre vozidlá bez ESP je však losí test veľkou výzvou, ale aj tak by s ním nemali mať podľa ADAC priveľké ťažkosti. Dacia Logan nie je vybavená stabilizátorom.
Internetovský portál týždenníka Focus citoval názory technikov, podľa ktorých má Logan primalý rázvor podvozku a kolies. Okrem toho má príliš veľké pneumatiky, čo má v zákrutách za následok priveľký bočný náklon. Disk kolesa sa tým dostáva do nadmernej blízkosti asfaltu. Spiegel Online upozornil, že "mimoriadne nebezpečné" bolo prevrátenie preto, lebo nárazom povolil pilier medzi predným a bočným sklom. To znamená, že v prípade havárie by sa "nebezpečne zmenšil" priestor na prežitie cestujúcich.
Hovorca Renaultu Martin Zimmermann vyhlásil pre Focus, že prevrátenie Loganu je "nevysvetliteľné". Dodal, že "v interných a externých testoch Logan niekoľkokrát zvládol losí test".
Dacia Logan už pred časom na seba negatívne upozornila, keď sa umiestnila až na štvrtej priečke crash testu autoklubu ADAC pre malé automobily. Test vyhral Volkswagen Fox pred spoločne vyrábanými Citroenom C1, Toyotou Aygo a Peugeotom 107. Na treťom mieste sa umiestnil Smart fortwo a až na štvrtom Dacia Logan. Podľa ADAC je umiestnenie pre Logan veľkým sklamaním, lebo vlastne vôbec nepatrí do kategórie malých automobilov, ale medzi stredne veľké vozidlá.