Lacná Dacia Logan neprešla losím testom stability

Dacia Logan, ktorá dobýva nenáročných spotrebiteľov v celej Európe, si zhoršila imidž po testovaní v Nemecku. Tamojší automobilový klub ADAC uskutočnil s desiatimi automobilmi strednej triedy takzvaný "losí test", ktorého cieľom je odhaliť nebezpečné ...

Lacná Dacia Logan nezvládla "losí test". Pri vyhýbacom manévri v rýchlosti 65 kilometrov za hodinu sa prevrátila. FOTO - TASR


Dacia Logan, ktorá dobýva nenáročných spotrebiteľov v celej Európe, si zhoršila imidž po testovaní v Nemecku. Tamojší automobilový klub ADAC uskutočnil s desiatimi automobilmi strednej triedy takzvaný "losí test", ktorého cieľom je odhaliť nebezpečné nakláňanie auta v zákrutách. Podľa internetového vydania Spiegel Online test nezvládla jedine Dacia Logan.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri rýchlosti 65 kilometrov za hodinu sa Dacia prevrátila pri vyhýbacom manévri. Obvykle nemajú automobily so zabudovaným elektronickým stabilizačným programom (ESP) s losím testom nijaké problémy. Pre vozidlá bez ESP je však losí test veľkou výzvou, ale aj tak by s ním nemali mať podľa ADAC priveľké ťažkosti. Dacia Logan nie je vybavená stabilizátorom.

SkryťVypnúť reklamu

Internetovský portál týždenníka Focus citoval názory technikov, podľa ktorých má Logan primalý rázvor podvozku a kolies. Okrem toho má príliš veľké pneumatiky, čo má v zákrutách za následok priveľký bočný náklon. Disk kolesa sa tým dostáva do nadmernej blízkosti asfaltu. Spiegel Online upozornil, že "mimoriadne nebezpečné" bolo prevrátenie preto, lebo nárazom povolil pilier medzi predným a bočným sklom. To znamená, že v prípade havárie by sa "nebezpečne zmenšil" priestor na prežitie cestujúcich.

Hovorca Renaultu Martin Zimmermann vyhlásil pre Focus, že prevrátenie Loganu je "nevysvetliteľné". Dodal, že "v interných a externých testoch Logan niekoľkokrát zvládol losí test".

Dacia Logan už pred časom na seba negatívne upozornila, keď sa umiestnila až na štvrtej priečke crash testu autoklubu ADAC pre malé automobily. Test vyhral Volkswagen Fox pred spoločne vyrábanými Citroenom C1, Toyotou Aygo a Peugeotom 107. Na treťom mieste sa umiestnil Smart fortwo a až na štvrtom Dacia Logan. Podľa ADAC je umiestnenie pre Logan veľkým sklamaním, lebo vlastne vôbec nepatrí do kategórie malých automobilov, ale medzi stredne veľké vozidlá.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 610
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 360
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 184
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 377
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 814
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 903
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 342
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu