Český kamionista Stanislav Krobot z Přerova stál včera na parkovisku Kamenný mlyn za Malackami smerom do Bratislavy. Keď počul, že aj slovenskí politici uvažujú zakázať kamiónom predbiehať na diaľnici, vyvrátil oči. "Je to úplný nezmysel. Jeden kamión môže mať naložených desať ton, iný dvadsať. Nepôjdu predsa rovnako rýchlo."
Hovorí, že v Česku je na diaľnici D1 na niekoľkých úsekoch zákaz predbiehania nákladných áut, a je to dosť zlé. "Ako kamionista príde k tomu, že bude musieť jazdiť takou rýchlosťou, ako najpomalšie nákladné auto, ktoré je práve na diaľnici?" pýta sa.
Na prvom diaľničnom benzínovom čerpadle pri vjazde do Bratislavy smerom z Česka stál vodič s nákladným autom s galantskou poznávacou značkou. Zo Záhoria viezol do Talianska prázdne palety, naspäť povezie plné. O návrhu hovorí: "Pekná somarina. Dať zákaz predbiehania na diaľnici autám nad 3,5 tony môže politik, ktorý asi nevlastní vodičský preukaz."
Podľa neho sú zákazy predbiehania pre nákladné autá aj v Nemecku, napríklad na dvestokilometrovom úseku diaľnice z Norimbergu smerom k francúzskym hraniciam, ale len od šiestej ráno do siedmej večer. "Navyše tam každý kamión ide najmenej deväťdesiat."
(rf)