To nie je možné! - vraví svojím gestom smoliar vo formule 1 Kimi Räikkönen z Fínska. Aj v posledných pretekoch ho zradilo jeho auto McLaren-Mercedes. FOTO - TASR
Fínsky pilot formuly 1 Kimi Räikkönen má pre svoju pokojnú povahu prezývku Iceman - Ľadový muž. Ani po vypadnutí v nedeľňajšej Veľkej cene Nemecka v Hockenheime nedal na sebe poznať rozrušenie, ale v jeho vnútri to muselo vrieť. Räikkönen vypadol v 36. kole pre poruchu hydrauliky na jeho Mclarene, keď jazdil s veľkým náskokom na prvom mieste. Víťazstvo musel prenechať svojmu najväčšiemu rivalovi Španielovi Fernandovi Alonsovi na Renaulte, ktorý si po 67 kolách pohodlne prišiel do cieľa po ďalších desať bodov za víťazstvo.
Kimiho môže od zlosti aj rozhodiť, veď pomaly už z pretekov na preteky má problém s autom. McLaren-Mercedes je síce najrýchlejší, ale nespoľahlivý. Naproti tomu Alonso pri jedenástich štartoch v tejto sezóne iba raz nedošiel do cieľa, tím Renault pracuje ako hodinky.
"Čo mám na to povedať?" bezradne krčil plecami 25-ročný fínsky pilot. "Je to ten najhorší pocit, keď po poruche auta bezmocne prenechávam vedúcu pozíciu jazdcovi za mnou. Mám síce ešte matematickú šancu na titul, ale bude to už veľmi ťažké."
Alonso (87 b.) zvýšil po dvanástych pretekoch majstrovstiev sveta náskok pred Räikkönenom (51 b.) už na priepastných 36 bodov. Tretí je obhajca titulu Michael Schumacher (47), ale stajňa Ferrari nemá v tomto roku víťazný monopost - vyhrala iba smutne známu Veľkú cenu USA, kde štartovali len tri tímy.
Alonso je na najlepšej ceste, aby sa stal majstrom sveta. Na začiatku tejto sezóny mal na svojom konte iba jedno víťazstvo v pretekoch a v tomto ročníku triumfoval šesť ráz. Jazdí rýchlo, na svoj Renault sa vždy môže spoľahnúť a má aj šťastie.
"Na okruhu v Hockenheime by som bol spokojný aj s druhým miestom, lenže zrazu Kimi s autom zastal na kraji a mne sa otvorila cesta k víťazstvu," vravel talentovaný Španiel, ktorý si tak pripravil darček k piatkovým 24. narodeninám.
Zopakovala sa tak situácia spred dvoch mesiacov: aj na VC Európy v Nürburgringu krúžil Räikkönen po okruhu na prvom mieste, no pri nájazde do posledného kola mu vo veľkej rýchlosti prasklo zavesenie pravého predného kolesa, skončil v ochrannej bariére, a Alonso jazdiaci za ním sa poľahky dostal k víťazstvu. Nemecké okruhy akoby boli pre Räikkönena zakliate.
Do konca seriálu MS zostáva už len sedem veľkých cien. Teoreticky by Räikkönen v každých pretekoch musel získať o päť bodov viac ako Alonso a ešte pridať dva body navyše, ak by chcel uchmatnúť titul Španielovi.
Už túto nedeľu sa jazdí VC Maďarska na Hungaroringu pri Budapešti.
Porovnanie: Alonso - Räikkönen v sezóne 2005
1. Austrália 3. miesto - 8. miesto (po problémoch s autom štartoval z depa ako posledný)
2. Malajzia 1. miesto - 9. miesto (zabrzdil ho defekt, musel ísť do depa na výmenu pneumatiky)
3. Bahrajn 1. miesto - 3. miesto
4. San Marino 1. miesto - nedokončil (porucha prevodovky - vypadol v 8. kole z 1. miesta)
5. Španielsko 2. miesto - 1. miesto
6. Monako 4. miesto - 1. miesto
7. Európa 1. miesto - nedokončil (porucha vozidla v poslednom kole - vypadol z 1. miesta)
8. Kanada nedokončil - 1. miesto
9. USA neštartoval - neštartoval
10. Francúzsko 1. miesto - 2. miesto (pre výmenu motora po tréningu štartoval v pretekoch až z 13. miesta)
11. V. Británia 2. Alonso - 3. miesto (po výmene motora pred kvalifikáciou štartoval v pretekoch až z 12. miesta)
12. Nemecko 1. miesto - nedokončil (pre poruchu hydrauliky vypadol v 36. kole z 1. miesta)