Župy pred voľbami platia viac za reklamu

BRATISLAVA - Niektoré župy vo volebnom roku začali podstatne viac platiť za svoju prezentáciu v médiách. Trenčianska župa podpísala tento rok zmluvy s 11 miestnymi médiami za vyše dva milióny korún. Z nich vyše milión korún zaplatí lokálnej Trenčianskej .

BRATISLAVA - Niektoré župy vo volebnom roku začali podstatne viac platiť za svoju prezentáciu v médiách. Trenčianska župa podpísala tento rok zmluvy s 11 miestnymi médiami za vyše dva milióny korún. Z nich vyše milión korún zaplatí lokálnej Trenčianskej televízii za výrobu polhodinových relácií, ktoré sa budú vysielať raz za týždeň. Vlani minula župa na svoju prezentáciu asi 200-tisíc korún.

Podobná situácia je aj v trnavskej župe. Vlani si objednávala na svoju propagáciu iba jednu stranu mesačne v lokálnom periodiku Trnavský hlas, od marca tohto roku sa župa prezentuje aj v Rádiu NAJ Trnava a v Mestskej televízii Trnava. Zaplatí spolu takmer pol milióna korún, kým vlani minula asi o 350-tisíc menej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Žilinská župa sa rozhodla nevyužívať iné médiá, ale založiť si vlastné noviny. Podľa hovorkyne Mariky Gajdošíkovej "v júni minulého roka však začal samosprávny kraj vydávať vlastné predajné noviny Región Žurnál". Župu to stálo vlani za druhý polrok 3 milióny korún, v tomto roku to bude 6 miliónov.

V Košiciach župa priamo neinzeruje v médiách, ale podľa Ľubomíra Lehotského z tlačového oddelenia informácie o svojej činnosti "osemkrát za rok prikladáme do štyroch regionálnych denníkov". Župu to stojí asi 440-tisíc korún.

Spolupracovník Transparency International Slovensko Ivan Rončák si myslí, že zvyšovanie súm určených na propagáciu vo volebnom roku "môže aj vzhľadom na obsah materiálov vyvolávať podozrenie zo zneužitia verejných prostriedkov na predvolebnú kampaň súčasných predstaviteľov žúp".

SkryťVypnúť reklamu

Podľa radcu zastupiteľstva trenčianskej župy Jozefa Božika však nárast peňazí na prezentáciu kraja s predvolebnou kampaňou nesúvisí, lebo v článkoch nie sú "napísaní kandidáti s volebným číslom a stranou". "Samospráva sa doteraz nedokázala natoľko prezentovať, aby občania dostatočne precítili objem jej kompetencií," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu