Aj západná Európa má svoje módne značky "z východu"

Najpredávanejšia móda v západnej Európe paradoxne prestáva pochádzať z mekky módy, akou je Taliansko alebo Francúzsko. Naopak Európu a Ameriku dobýjajú značky zo Španielska, ktoré bolo považované za tú chudobnejšiu časť Európy. Sú rovnako trendové a ...

Svoj podiel na európskom trhu si čoraz viac upevňujú španielske značky, akými sú Mango a Zara. Najpredávanejšia móda paradoxne prestáva pochádzať z tradičnej mekky módy, akou je Taliansko alebo Francúzsko.


ILUSTRAČNÉ FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ


Najpredávanejšia móda v západnej Európe paradoxne prestáva pochádzať z mekky módy, akou je Taliansko alebo Francúzsko. Naopak Európu a Ameriku dobýjajú značky zo Španielska, ktoré bolo považované za tú chudobnejšiu časť Európy. Sú rovnako trendové a cenovo prístupnejšie. A nechýba im ani punc exkluzivity.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príkladom je španielske Mango alebo megaúspešný reťazec Zara. Obe majú svoje obchody po celom svete hoci ich zakladatelia začínali s jedným obchodom.

Týždenník The Economist príbeh značky Zara označil za jeden z najúspešnejších v španielskom hospodárstve. Firma Inditex, ktorá vlastní značku Zara, sa od svojho založenia v roku 1963 stala jednou z najrýchlejšie rastúcich obchodných spoločností s módou.

SkryťVypnúť reklamu

Ekonomický úspech firmy spočíva v zásobovaní predajní - filozofiou je vyhýbať sa prezásobeniu a na sklade mať len také množstvo, aké sa predá.

Úspech u zákazníkov zase Zare zaručuje móda. Namiesto toho, aby za každú cenu sledovala nové trendy, stratégia Zary spočíva v sledovaní toho, čo ľudia najviac kupujú. Špecialisti firmy starostlivo pozorujú, čo ide najviac na odbyt a podľa toho vytvárajú nové kolekcie. Zara je známa aj tým, že nezamestnáva "hviezdnych" návrhárov, ale mladých a neznámych. Svojich dizajnérov často hľadá priamo v školách a vychováva si ich. Odborníci na biznis to považujú za veľmi chytrú stratégiu. (tc)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 339
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 908
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 868
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 390
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu