Škoda stráca na Slovensku trh

BRATISLAVA - Časy, keď väčšina áut na slovenských cestách pochádzala z výrobných pásov mladoboleslavskej Škody Auto, sa o pár rokov definitívne skončia. Prezrádza to stále klesajúci podiel českej automobilky na celkovom predaji áut. Kým pred štyrmi ...

FOTO

BRATISLAVA - Časy, keď väčšina áut na slovenských cestách pochádzala z výrobných pásov mladoboleslavskej Škody Auto, sa o pár rokov definitívne skončia. Prezrádza to stále klesajúci podiel českej automobilky na celkovom predaji áut. Kým pred štyrmi rokmi malo logo škodovky každé druhé zaregistrované vozidlo, v prvom polroku 2005 to bolo zhruba 28 percent.

Podľa štatistík Združenia automobilového priemyslu zostala značke Škoda na slovenskom trhu síce tradičná prvá priečka, počet predaných áut však každým rokom vytrvalo klesá. Za prvých šesť mesiacov tohto roka Slováci nezaregistrovali ani 10-tisíc nových škodoviek, kým ešte pred piatimi rokmi ich bolo vyše 19-tisíc.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Škoda Auto stráca svoju dominantnú prevahu aj v Česku. Automobilka tam v prvom polroku predala necelých 33-tisíc áut, čo bolo o jedno percento menej ako vlani v rovnakom období.

Automobilka pokles predaja vo východnej Európe kompenzuje na Západe a celosvetovo tak predáva čoraz viac vozidiel. Darí sa jej najmä v západnej Európe, kde zvýšila predaj o 17,4 percenta na vyše 140-tisíc áut. "Pozitívny vývoj predaja na trhoch v Nemecku, vo Veľkej Británii a v Španielsku mal na výsledky rozhodujúci vplyv," uviedla včera Škoda Auto.

Dominantné postavenie Škody Auto na slovenskom trhu podľa Ivany Orviskej, marketingovej manažérky Peugeotu Slovakia, sa končí najmä preto, že aj ostatné automobilky už stihli dobudovať svoje predajné a servisné siete. Škodovku však netreba podceňovať. "Pokiaľ viem, investovala do modernizácie servisnej siete. Svojimi službami a akciami u nás stále predstavuje špičku," myslí si Orviská.

SkryťVypnúť reklamu

"Trh s novými autami sa dostáva do normálnych koľají. Nie je možné, aby mala jedna značka 55-percentný podiel na trhu. A taká situácia tu bola," tvrdí Orviská. Predpokladá, že Škoda Auto bude obsadzovať naďalej popredné miesta, keďže je Slovensko pre ňu stále takmer domácim trhom. "Automobilky majú v krajinách svojho pôvodu obyčajne 10-percentné podiely. Je to tak aj v prípade Peugeotu vo Francúzsku," dodala.

TOP 10 značiek

značka predaj podiel

  (ks) na trhu

1. Škoda 9625 28,28 %

2. Peugeot 2508 7,37 %

3. Renault 2349 6,90 %

4. Citroe¨n 2206 6,48 %

5. VW 1933 5,68 %

6. Opel 1786 5,25 %

7. Suzuki 1509 4,43 %

8. Ford 1345 3,95 %

9. Fiat 1301 3,82 %

10. Seat 1102 3,24 %

SkryťVypnúť reklamu

Slovensko 34 036 100,00 %

ZDROJ: ZAP SR, 1. polrok 2005

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 606
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 341
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 168
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 370
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 833
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 893
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 353
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu