Osobné dôchodkové účty majú stále prázdne aj tí klienti, ktorí si začali sporiť už od apríla a zamestnávateľ za nich odvody poslal v prvej polovici mája. Sociálna poisťovňa má zo zákona povinnosť preposlať časť odvodov klientov na osobné dôchodkové účty do 45 dní po ich priradení ku konkrétnemu sporiteľovi. V skutočnosti však peniaze na účtoch nemajú klienti ani 68 dní po zaplatení odvodov.
Lýdia Výborná z tlačového oddelenia Sociálnej poisťovne tvrdí, že dôležitý je dátum, ku ktorému poisťovňa priradí odvody ku konkrétnemu klientovi. "Až od tohto dátumu začína plynúť lehota 45 dní." Priznáva však, že o prípady, keď nie sú na osobnom dôchodkovom účte žiadne peniaze ani 68 dní po zaplatení odvodov a zaslania korektných výkazov zamestnávateľom, by sa mal klient o dôvod meškania zaujímať. "Mal by sa skontaktovať so svojou dôchodkovou správcovskou spoločnosťou. Tá má s nami podpísanú zmluvu a môžeme s ňou celú záležitosť prebrať," odporúča Výborná. Podobnú informáciu poskytli aj viaceré dôchodkové správcovské spoločnosti. Operátori si od klienta po jeho identifikácii zapísali, aký má problém, a sľúbili, že sa mu ozvú, keď v Sociálnej poisťovni zistia, v čom je problém.
Sociálna poisťovňa tvrdí, že k 11. júlu poslala na osobné dôchodkové účty 1,8 milióna ľudí už vyše 2,2 miliardy korún. "Niektorým už odišli aj druhé platby," dodala Výborná. Podľa údajov Asociácie dôchodkových správcovských spoločností bolo na osobných dôchodkových účtoch k minulému piatku necelých 2,17 miliardy korún. (tv)