SDKÚ má Modré leto, teda autobus a bicykle, ANO nazvalo svoju túru po krajine Moderné leto. Ostatné strany hovoria, že sú medzi ľuďmi nielen v lete a nepotrebujú k tomu kamery.
"SDKÚ a ANO intenzívne bojujú o voliča a akoby im viac záležalo na výsledku volieb ako koaličným partnerom, tí však majú pevnejšiu voličskú základňu," povedal sociológ a riaditeľ agentúry na výskum verejnej mienky MVK Pavel Haulík.
Politológ Miroslav Kusý si myslí, že tieto strany si robia sondu, akoby to mohlo vyzerať vo volebnej kampani. "Každej strane pomôže styk s voličmi, toto je taká prvá lastovička, že aha sme tu a pamätáme na vás," povedal. Podľa neho obidve strany, aj keď to nechcú priznať, už začali predvolebnú kampaň.
Július Brocka z KDH povedal, že hnutie "nebude robiť žiadne farebné nárazové podujatia". Politici KDH už roky hrávajú futbal s klubmi po celom Slovensku, podľa Brocku každý víkend. "Po futbale je vždy čas na rozhovory s tými, čo sa chcú stretnúť, nikomu sa nevnucujeme," povedal. Letné kampaňovité akcie vyše roka pred voľbami vidí ako "takú malú provokáciu, kde sa navonok ukazuje záujem o občana".
SMK robí jasnú a čitateľnú politiku, stretáva sa s občanmi počas celého roka a volebného obdobia, povedal šéf poslaneckého klubu Gyula Bárdos. "Žiadnu šou ani nič unikátne na leto nechystáme," dodal.
Podľa Haulíka by SMK žiadna letná agitácia výrazne nepomohla, lebo strana má obmedzenú šancu získať viac voličov, ako má dnes. KDH má zasa čitateľnú ideológiu a svojich sympatizantov, ale podľa Haulíka "nerobí nič preto, aby oslovila aj iných".
Opozičný Smer nepripravuje žiadnu veľkú letnú akciu. "Ak má niekto seriózny záujem zistiť, čo trápi ľudí, nezavolá si na to kamery," povedal podpredseda strany Robert Kaliňák. Podľa neho Smer robí stretnutia s občanmi po celý rok, "nepotrebujeme preto robiť v lete špeciálne akcie".
O celoročnej práci HZDS hovorí aj poslankyňa Katarína Tóthová. "Strany vládnej koalície majú čo vysvetľovať občanom, tak nech sa na vlastné oči presvedčia, že sa život na Slovensku nezlepšuje," povedala.
Predsedníčka SF Zuzana Martináková povedala, že jej poslanci skontrolujú, ako sa veci vyvíjajú po poslaneckých prieskumoch, ktoré cez rok vykonali. "Máme desiatky pozvánok na rôzne podujatia a pôjdeme len tam, kde je o nás záujem," dodala. Na kampaň je podľa nej dosť času o rok.
Podľa Haulíka ak sú strany "zastrčené, tak sa na nich zabúda". Myslí si, že lepšie je byť videný, aj keď sa to neprejavuje okamžite na preferenciách, je to "však príprava na skutočnú kampaň". (rk)
Čo robia strany v lete
- SDKÚ má kampaň Modré leto, bicykluje po Slovensku
- ANO má kampaň s názvom Moderné leto
- KDH hrá každý víkend futbal v obciach po Slovensku
- SMK neorganizuje nič mimoriadne, politici sú v teréne
- SMER neorganizuje nič špeciálne, ale politici chodia do regiónov
- HZDS neorganizuje nič špeciálne, stretnutia s občanmi sú samozrejmosťou
- SF nechystá žiadnu kampaň, poslanci sa stretávajú s tými, ktorí prejavia záujem