Práca v agentúre je náročná na čas

Public relations manažér, alebo inak manažér vzťahov s verejnosťou, by mal mať prehľad o marketingu a o tom, čo je to public realations, mal by mať všeobecný rozhľad o ekonomickom a politickom prostredí v krajine, ako aj o sociologickom vývoji, a rozhod

ne by mal poznať aj systém práce v médiách a mediálny trh. Dôležitou súčasťou jeho práce je na úrovni komunikovať s klientom, aj s médiami. "Jeho úlohou je aj usmerniť klienta a vedieť poradiť, ktorou cestou by mal ísť, ak chce vytvárať určitý imidž o svojej firme, alebo uviesť na trh nový produkt," hovorí Martina Novomestská zo spoločnosti VYV PR. "Tiež musí vedieť ako osloviť médiá tak, aby to bolo prijateľné pre novinárov aj pre klienta."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

I keď nie je vzdelanie v oblasti marketingu v PR agentúre podmienkou, znalosť základných princípov je určite plusom. "Ja som sa k práci v agentúre dostala ako čerstvá absolventka ekonómie. Bola som rada, že som našla prácu, ktorá by mohla byť zaujímavá a kreatívna. Vždy som chcela robiť niečo také, čo by spájalo v sebe prácu s ľuďmi a marketing. Neviem si predstaviť, že by celý môj pracovný čas mala vypĺňať administratíva."

SkryťVypnúť reklamu

Martina pracuje v PR agentúre asi šesť rokov a tvrdí, že táto oblasť prešla u nás počas tohto ob-

dobia mnohými zmenami. "Keď som začínala, bol pre mnohých klientov najdôležitejší počet pozitívnych výstupov, teraz sa dôraz kladie skôr na komunikačnú stratégiu," hovorí.

Každá práca, ktorá sľubuje mož-nosť rozvíjať sa, núti človeka stále hľadať informácie a nové nápady - povinnou literatúrou je preto denná tlač, špecializované periodiká - najmä Trend a časopis Stratégie, ale aj internet či odborná literatúra. Ak je času málo, berie si Martina študijnú literatúru aj do postele.

"Práca v agentúre je náročná na čas. Keď sa pripravuje kampaň, alebo keď je krízová situácia, vtedy musíme byť v pohotovosti aj 24 hodín," hovorí Martina. "Niekedy je to pekná drina."

SkryťVypnúť reklamu

PR manažér sa musí vedieť orientovať vo firemnej kultúre, musí poznať klienta a trh, na ktorom pôsobí, čo najlepšie. Dôležité je tiež presne pochopiť požiadavky a predstavy klienta a preto je veľmi dôležitá empatia. Možno preto pracuje v PR agentúrach veľa žien.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 535
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 210
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 915
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 952
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 869
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 810
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 465
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu